Sinulle, joka haluat kehittää itseäsi ja seuran toimintaa innostavien kouluttajien luotsaamana ja verkostoitua muiden seuratoimijoiden kanssa.

Suomen Palloliiton ja Perho PRO:n yhteistyössä toteuttama, SPL 1-seuratoimijan valmennusohjelma on suunnattu Sinulle, seuratoimija, joka haluat olla rakentamassa oman seurasi menestystarinaa kehittämällä omaa seuratoiminta- tai johtamisosaamistasi ja samalla uudistaa jalkapalloseurasi tuloksellisuutta. Valmennuksen ja seurakehittämisen ytimessä on lisäarvon tuottaminen niin seuralle kuin jokaiselle seuran pelaajallekin.

VALINNAISUUTTA TUTKINNON OSISSA

SPL 1- seuratoimijan valmennusohjelma 2.0. antaa mahdollisuuden valita omaan työtehtävääsi ja tavoitteisiisi parhaiten soveltuva tutkinnon osa näistä:

Strategiatyön johtaminen tai Projektin johtaminen – tutkinnon osat soveltuvat seuran johtamistehtävissä toimiville.
Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen tai Asiakashankinta –tutkinnon osat kaikille seuratoimijoille, jotka toimivat jäsenrajapinnassa, tekevät varainhankintaa ja hankkivat yhteistyökumppaneita seuralle.

Haku elokuussa alkavaan koulutukseen on alkanut! Lisätietoa koulutuksesta >>

Tutkinto on 15 opintopisteen kokonaisuus, joka antaa monipuoliset valmiudet toimia seuran kehittäjänä. Tutkintoon sisältyy henkilökohtainen kehittämistyö ja sen ohjaus. Seuratoiminnan kehittäjän (SPL2) - opintojen monipuoliset opiskelumetodit vastaavat ammattikorkeakouluopintoja. Kysymys on monimuoto-opiskelusta, joka muodostuu ohjatuista verkkoistunnoista, pari- ja ryhmätyöskentelystä ja Helsingissä järjestettävistä intensiivisistä lähiopetusjaksoista (3 x 2 pv). Koulutuksesta ja kehittämistehtävästä annetaan todistus.

Tutkinto on tarkoitettu seuratoiminnan johdon ammattilaisille ja luottamushenkilöille tai näihin tehtäviin haluaville. Koulutuksen aihekokonaisuudet ovat Strategia käytännössä, Intohimon johtaminen ja Viestintä/Markkinointi/Myynti

Koulutus toteutetaan yhteistyössä UEFA:n, Lausannen yliopiston ja Eerikkilän Urheiluopiston kanssa. CFM koostuu monimuoto-opiskelusta: kolmesta lähijaksosta ja niiden välillä suoritettavista välitehtävistä.

Koulutukseen valitaan hakemusten perusteella enintään 25 päätoimista seurojen, liiton tai jalkapalloa lähellä olevien sidosryhmien palveluksessa olevaa henkilöä. Suomesta valittavien osanottajien lisäksi mukaan valitaan osallistujia myös Ruotsista, Norjasta, Tanskasta, Islannista, Färsaarilta ja Virosta.

Koulutus on suunnattu seuroissa ja liitossa työskenteleville henkilöille, mutta se soveltuu myös muille jalkapallo-organisaatioissa (esimerkiksi Pelaajayhdistys, valmennuskeskukset, Eerikkilän urheiluopisto) työskenteleville henkilöille. Koulutus toteutetaan kokonaisuudessaan englanniksi.

Suomessa UEFA CFM koulutus on järjestetty kahdesti vuosina 2013-14 ja 2017-18.

Henri Alho