Joukkueenjohtajat ovat äärimmäisen tärkeä osa päivittäistä suomifutista. Osaava ja sitoutunut joukkueenjohtaja on avainpelaaja sujuvassa seura- ja joukkuetoiminnassa. Jotta jojo viihtyy ja onnistuu tehtävässään, tulee hänet perehdyttää sekä tarjota tukea, vinkkejä ja työkaluja tehtävässä onnistumiseen. Yhteinen tavoitteemme on, että jokaisella junioriseuralla on oma koulutettu joukkueenjohtajakouluttaja.

Tehtävään kuuluu:
- kouluttaa ja perehdyttää seuran uudet joukkueenjohtajat tehtävään
- toimia seurassa tukena ja apuna joukkueenjohtajille (esim. järjestämällä säännöllisiä tapaamisia)
- lisätä joukkueenjohtajan tehtävän arvostusta seurassa
- osallistuminen alueellisiin joukkueenjohtajakouluttajien tapaamisiin ja koulutuksiin (2 tapaamista/vuosi)

Koulutukset ja verkostotilaisuudet

Järjestämme uusille seurojen joukkueenjohtajakouluttajille koulutuksen, jossa he saavat tarvittavan osaamisen, avun ja materiaalit oman seuransa joukkueenjohtajakoulutusten ja muiden tukitoimien järjestämistä varten. Koulutus on osallistujalle maksuton.

Seuraavat koulutukset järjestämme verkkotilaisuuksina (2,5h) keskiviikkona 10.11.2021 klo 17.00 (ilmoittautuminen tästä 7.11. mennessä) sekä maanantaina 22.11.2021 klo 17.00 (ilmoittautuminen tästä 18.11. mennessä). Riittää, että osallistuu yhteen tilaisuuteen. Tarkemman kutsun lähetämme ilmoittautuneille päivä ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Tutustu koulutukseen pohjautuvaan joukkueenjohtajaoppaaseen >>

Järjestämme joukkueenjohtajakouluttajille myös verkostotilaisuuksia. Seuraava valtakunnallinen verkostotilaisuus järjestetään 8.12. klo 17.00-18.30 (ilmoittautuminen tästä 6.12 mennessä). Teemana on vapaaehtoisten johtaminen. Illan aikana osallistujat saavat vinkkejä ja toimintamalleja vapaaehtoisten rekrytointiin, perehdyttämiseen ja tukemiseen. Tarkemman kutsun lähetämme ilmoittautuneille päivä ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Lisätietoja sinulle antaa mielellään oman alueesi seurakehittäjä:

Eteläinen alue: Silja Ranta
Itäinen alue: Paavo Kurkaa