Joukkueenjohtajat ovat äärimmäisen tärkeä osa päivittäistä suomifutista. Osaava ja sitoutunut joukkueenjohtaja on avainpelaaja sujuvassa seura- ja joukkuetoiminnassa. Jotta jojo viihtyy ja onnistuu tehtävässään, tulee hänet perehdyttää sekä tarjota tukea, vinkkejä ja työkaluja tehtävässä onnistumiseen. Yhteinen tavoitteemme on, että jokaisella junioriseuralla on oma koulutettu joukkueenjohtajakouluttaja.

Tehtävään kuuluu:
- kouluttaa ja perehdyttää seuran uudet joukkueenjohtajat tehtävään
- toimia seurassa tukena ja apuna joukkueenjohtajille (esim. järjestämällä säännöllisiä tapaamisia)
- lisätä joukkueenjohtajan tehtävän arvostusta seurassa
- osallistuminen alueellisiin joukkueenjohtajakouluttajien tapaamisiin ja koulutuksiin (2 tapaamista/vuosi)

Koulutukset ja verkostotilaisuudet

Järjestämme uusille seurojen joukkueenjohtajakouluttajille koulutuksen, jossa he saavat tarvittavan osaamisen, avun ja materiaalit oman seuransa joukkueenjohtajakoulutusten ja muiden tukitoimien järjestämistä varten. Koulutus on osallistujalle maksuton.

Seuraavat koulutukset järjestämme verkkotilaisuuksina (2,5h) marras-joulukuussa 2022

Tutustu koulutukseen pohjautuvaan joukkueenjohtajaoppaaseen >>

Järjestämme joukkueenjohtajakouluttajille myös verkostotilaisuuksia. Seuraava valtakunnallinen verkostotilaisuus järjestetään 5.4.2022 klo 17:00 - 18:30. Tilaisuuden teemana "Onnistunut ottelutapahtuma" aiheina mm. tapahtumajärjestelyt, säännöt ja ohjeet (ml. Taso järjestelmä) ja ilmapiiri. Ilmoittautuminen (viimeistään 3.4.)

Lisätietoja sinulle antaa mielellään oman alueesi seurakehittäjä:

Eteläinen alue: Silja Ranta
Itäinen alue: Paavo Kurkaa