Joukkueenjohtajat ovat äärimmäisen tärkeä osa päivittäistä suomifutista. Osaava ja sitoutunut joukkueenjohtaja on avainpelaaja sujuvassa seura- ja joukkuetoiminnassa. Jotta jojo viihtyy ja onnistuu tehtävässään, tulee hänet perehdyttää sekä tarjota tukea, vinkkejä ja työkaluja tehtävässä onnistumiseen. Yhteinen tavoitteemme on, että jokaisella junioriseuralla on oma koulutettu joukkueenjohtajakouluttaja.

Tehtävään kuuluu:
- kouluttaa ja perehdyttää seuran uudet joukkueenjohtajat tehtävään
- toimia seurassa tukena ja apuna joukkueenjohtajille (esim. järjestämällä säännöllisiä tapaamisia)
- lisätä joukkueenjohtajan tehtävän arvostusta seurassa
- osallistuminen alueellisiin joukkueenjohtajakouluttajien tapaamisiin ja koulutuksiin (2 tapaamista/vuosi)

Järjestämme uusille seurojen joukkueenjohtajakouluttajille koulutuksia, jossa he saavat tarvittavan osaamisen, avun ja materiaalit oman seuransa joukkueenjohtajakoulutusten ja muiden tukitoimien järjestämistä varten. Koulutukset ovat osallistujille maksuttomia. Alkuvuodesta 2021 koulutuksiin osallistui n. 130 seuratoimijaa. Seuraavat koulutukset järjestetään marras- joulukuussa 2021. Koulutusten ajankohdat ja ilmoittautumislinkit päivitetään tälle sivulle.

Tutustu koulutukseen pohjautuvaan joukkueenjohtajaoppaaseen >>

Järjestämme joukkueenjohtajakouluttajille myös verkostotilaisuuksia. Tilaisuuksien ajankohdat, sisällöt ja ilmoittautumisohjeet päivitetään tiedot tälle sivulle.

Lisätietoja sinulle antaa mielellään oman alueesi seurakehittäjä:

Eteläinen alue: Silja Ranta
Itäinen alue: Paavo Kurkaa