Seuratoimijoille on luotu verkostoja osaamisen kehittämiseen, verkostoitumiseen ja kokemusten jakamiseen eri kohderyhmille. Samalla vahvistetaan dialogia seurojen välillä sekä seurojen ja Palloliiton välillä. Tarjolla ovat alueittain foorumit puheenjohtajille, valmennus- ja junioripäälliköille, toiminnanjohtajille tai hallintohenkilöille. Joillakin alueilla tarjolla on myös viestintävastaavien ja joukkueenjohtajakouluttajien verkostot. Lisäksi Seurojen Ääni -seuraseminaari on vuosittainen kohtaaminen alueen kaikkien seurojen kesken.

Puheenjohtaja-forumien tavoitteena on seurojen puheenjohtajien verkostoituminen, osaamisen ja hyvien mallien jakaminen sekä arvostuksen osoittaminen puheenjohtajille. Seurojen Palloliitossa puheenjohtajafoorumien asema vahvistuu myös viralliseksi sen toimiessa myös alueparlamenttina. Alueparlamentin tehtävät ovat:

• hyväksyä alueelliset kehitysryhmät seurojen kokousta seuraavassa kokouksessa kahdeksi vuodeksi kerrallaan

• osallistua vaikuttamisen vuosikellon ja painopistealueiden määrittämiseen alueella

• varmistaa, että seurapalaute/-kysely tehdään säännöllisesti ja osallistua sen tulosten analysointiin

• arvioida toiminta- ja taloussuunnitelmaa alueen näkökulmasta kehitysryhmissä tehdyn työn pohjalta

• valmistella aloitteita kehitysryhmiin käsiteltäviksi aiheiksi ja käsitellä kehitysryhmiltä saatuja aloitteita

• perustaa tarvittaessa pienempiä työryhmiä tukemaan alueparlamentin työskentelyä

Tapaamisiin kutsutaan seurojen puheenjohtajat tai heidän estyessään varapuheenjohtajat (mikäli molemmat ovat estyneitä, niin mukaan voi tulla puheenjohtajan valtuuttama hallituksen jäsen). Alueparlamentti kokoontuu kaksi kertaa vuodessa ja tapaamisissa on aina sekä alueparlamenttiasiat sekä osaamisen lisäämiseen sekä seuradialogiin keskittyvä osuus.

Vuoden ensimmäinen eteläisen alueen alueparlamentti ja puheenjohtaja-forum järjestetään maanantaina 8.6. klo 17-20. Tarkempi aikataulu ja paikka ilmoitetaan myöhemmin.

Sisältö täydentyy myöhemmin vuosikellolla

- Alueparlamentin (pohjoisen seurojen puheenjohtajat) 1/2020 kokous pidetään keskiviikkona 26.2.2020 Oulussa SPL aluetoimistolla Kasarmintie 15 90130 Oulu. Osallistuminen mahdollista nyös Teams:llä. Jos osallistuminen Teams:llä, niin siitä ilmoitus Esa Saajannolle. Mikäli kokoukseen osallistuu fyysisesti paljon osallistujia, voidaan kokous joutua siirtämään isompaan tilaan. Jos näin tapahtuu, siitä tiedotetaan tällä sivulla + meilillä seuroille. Ilmoittautuminen kokoukseen osoitteeseen esa.saajanto (a) palloliitto.fi viimeistään viikkoa ennen eli 19.2.2020.

- Seurojen puheenjohtajafoorumi respect -teemalla järjestetään kesällä 2020 esim. jonkin alueellisen pääsarjapelin yhteydessä. Siitä lisäinfoa tarkemmin tähän myöhemmin.

- Alueparlamentin kokous (pohjoisen seurojen puheenjohtajat) 2/2020 pidetään keskiviikkona 4.11.2020. Siitä lisäinfoa tarkemmin tähän myöhemmin.