Miesten Suomen Cup

Suomen Cupiin voivat osallistua kaikki miesten joukkueet, jotka pelaavat Suomen sarjoissa. Cupiin eivät voi ilmoittautua JKKI-joukkueet eivätkä juniorijoukkueet. Liiton järjestämien sarjojen ulkopuolelta, osallistuminen tapahtuu Regions’ Cupin kautta, joiden finalistit tulevat mukaan Cupiin sen 16-joukkueen vaiheeseen. Kakkosen joukkueet ilmoittautuvat kilpailuun Kakkosen Cupin kautta, ja Ykkösen ja Veikkausliigan joukkueet ovat automaattisesti mukana Cupissa lisenssisääntöjen perusteella.

Suomen Cup pelataan kaksivaiheisena niin, että aluksi pelattavien karsintakilpailuiden kautta 16 joukkuetta pääsee Suomen Cupin, jossa pelataan perinteisellä cupin pelitavalla finaaliin asti.

Karsinta Suomen Cupiin (16 joukkuetta) tapahtuu neljän eri karsintakilpailun kautta, joita ovat;

a) Veikkausliigajoukkueiden karsintalohkot

b) Ykkösen joukkueiden karsintalohkot

c) Kakkosen Cup -kilpailu ja

d) Regions’ Cup

Kilpailun järjestäjä asettaa ehtoja kilpailun etenemiselle Veikkausliigan ja Ykkösen joukkueiden karsintalohkojen sekä Kakkosen Cupin osalta. Yksityiskohtaisissa (kausikohtaisessa) erillisohjeissa määritellään tarkemmin pelipäivät, kellonaikarajoitukset ja kilpailun alkamiseen/loppumiseen liittyvät säännöt.

Tarkka yksityiskohtainen kilpailukalenteri ja aikataulutus, säännöt sekä olosuhdevaatimukset määritellään jokaiselle kaudelle erikseen dokumentissa “Miesten Suomen Cup 2020, Miesten Kakkosen Cup 2020”.  Kilpailun viitteellinen aikataulutus kaudelle 2020 on seuraava:

Veikkausliigajoukkueiden karsintalohkot pelataan 17.1-1.3. välisenä aikana

Ykkösen joukkueiden karsintalohkot pelataan 17.1-1.3. välisenä aikana

Kakkosen Cup, sen alkulohkot ja cup-vaihe pelataan 17.1-1.3. välisenä aikana, ja sen finaali Suomen Cupin finaalin yhteydessä 15.5.2020

Suomen Cupin neljännesvälierät pelataan 14-15.3., puolivälierät 21-22.3. ja välierät 4.4. ja finaali 16.5.2020

Regions’ Cup (joiden finalistit osallistuvat Suomen Cupiin 1/16 vaiheesta) on pelattu edellisen kalenterivuoden aikana.