Suomen Palloliitto ja suomalaiset jalkapalloseurat ovat aktiivisia ja arvostettuja yhteiskunnallisia toimijoita paikallisesti, alueellisesti ja valtakunnallisesti. Jalkapallo rakentaa yhdessä julkisten (kunnat, aluehallinto, valtionhallinto) ja yksityisten (rakennusyritykset, suunnittelutoimistot, tavarantoimittajat…)  yhteistyökumppaneidensa kanssa mahdollisuuksia suomalaisten hyvinvoinnin edistämiseen rakentamalla liikuntaolosuhteita jalkapallostadioneista lähiliikuntapaikkoihin. Maamme suurimpana jalkapallo kantaa yhteiskuntavastuuta olosuhdetyön lisäksi myös ympäristönsuojelun ja kestävän kehityksen hankkeiden tukemisessa.

Jalkapalloseurat, kuntapäättäjät, aluehallintoviranomaiset, muut yhteiskunnalliset vaikuttajat

Toteutamme HatTrick-avustusohjelmaa, ohjaamalla rakennusavustuksia kuntien ja seurojen jalkapallon olosuhdehankkeille. HatTrick-ohjelmasta lisätietoa Olosuhteiden avustusohjelmat kohdasta.

Varmistamme jalkapalloseurojen vaikuttajaverkoston tukemana, että jalkapalloa koskevat tuki-, rahoitus- ja muut merkittävät päätökset valmistellaan ajantasaisen tiedon ja vaikuttavuuden perusteella.

Nostetaan jalkapallon ja futsalin asemaa Suomessa ja tuetaan jäsenseurojamme
”Seuratoiminta avaimena liikkumattomuuden ratkaisuun”

Työkalupakki seurojen ja Palloliiton käyttöön tukemaan lajin markkinointia ja myyntiä

UEFA SROI-mallinnuksen räätälöidyt tulokset jalkapalloseuroille vaikuttamisvälineenä