SUOMEN PALLOLIITON HATTRICK-V OLOSUHDEOHJELMA 2019-2021

HAKU AVOIMENA AINOASTAAN JALKAPALLOSTADIONHANKKEISIIN

Rahoitusavustusta voidaan myöntää harjoitus-/ottelukenttien ja stadioneiden/hallien jalkapallonurmipelialustoihin, sekä seurojen harjoitus/toimitilahankkeisiin.
Luonnonnurmikentät, hiekkakentät ja monitoimikentät eivät kuulu HatTrick-avustuksen piiriin.

Hyvän hakemuksen piirteitä - Jalkapallonurmet

• Liiton strategian mukainen olosuhdehanke, joka vahvistaa seuratoiminnan elinvoimaisuutta ja pelaajakehitystä. Hankkeen tulee edistää harrastajamäärän kasvua ja päätoimisuuden lisääntymistä.

• Hankkeen rakentamisvalmiusaste, hanke toteutuu 2019 – 2021 aikana (lupa-asiat, rahoitus, maanvuokrasopimukset jne.).

• Hankesuunnitelma on uskottava, kentän investointi/ylläpitokustannukset ovat realistiset ja kentän käyttötaksat seuroille ovat kohtuulliset.

• Avustuksen merkitys hankkeen toteutumiselle. Ei avustusta valmiille kunnallisille kenttähankkeille.

• Ei avustusta jalkapallonurmen peruskorjaushankkeille, eikä jo aiemmin HatTrick- avustusta saaneille hankkeille.

• Kenttää käyttävät seurat ovat mukana Suomen Palloliiton seurakehitysohjelmissa (Seurojen laatujärjestelmähanke) ja pelaajakehityksen edistämiseen tähtäävissä hankkeissa.

• Seuran pelaajamäärä ja toimintaolosuhteiden puute puoltavat avustuksen myöntämistä paikkakunnalle.

• Asennettava jalkapallonurmituote on - FIFA Quality, tai Quality Pro- laatuluokituksen mukainen. Kentällä suoritetaan asennuksen jälkeinen FIFA-kenttätestaus (täysimittaisilla kentillä)

• Jalkapallonurmen valmistaja ja asentaja on FIFA Preferred Producer-statuksen omaava yritys (suositus), tai FIFA Licencees- statuksen omaava yritys.

• Asennettavan jalkapallonurmen koko on 105 x 68m, Kentällä on valaistus ja kenttä on aidattu. Kentän käyttäjille tulee pystyä osoittamaan pukuhuone- ja suhku/wc- tilat kentän välittömästä läheisyydestä ja/tai oltava suunnitelma niiden rakentamisesta kentän valmistumisen jälkeen. Kentälle tulee olla kulkuyhteys henkilöautolla ja linja-autolla ja alueen välittömässä läheisyydessä tulee olla riittävä määrä pysäköintialuetta.

• Kenttä on ympärivuotinen olosuhde, jossa on joko alapuolinen lämmitysjärjestelmä, tai kenttä katetaan ylipainehallilla. Ilman lämmitystä olevaa kenttää tullaan jalkapallokäyttöön huoltamaan myös talviaikana.

• Kentän, tai jalkapallohallin suunnitelmissa- ja rakentamisessa on otettu huomioon kestävä kehitys ja jalkapallonurmien osalta kentän täyteaineiden leviämisen estäminen lähiluontoon, tai sadevesijärjestelmiin. SBR-kumirouheen käyttäminen jalkapallonurmikenttien täyteaineena on edelleen täysin sallittua!

• Kentän viikoittainen käyttöaika on vähintään 50 tuntia. Kenttä sijaitsee koulun läheisyydessä ja sillä on päiväkäyttöä.

Avustuksen hakija

Avustusta voidaan myöntää kunnille, kuntainliitoille, säätiöille sekä muille yhteisöille, kuten esimerkiksi jalkapalloseuroille ja liikuntapaikan rakentavalle osakeyhtiölle. Avustusta myönnetään hankkeille, jotka toteutuvat vuosien 2019 - 2021 aikana. Jalkapalloseurojen toteuttamien hankkeiden osalta rakentaminen voi olla käynnissä, tai hanke voi olla juuri valmistunut hakuprosessin ollessa käynnissä.

Hakumenettely

HatTrick avustuksen hakeminen tapahtuu yllä olevan linkin kautta.

Avustuksen määrä

Myönnettävien HatTrick avustuksen määrä on harkinnanvarainen ja sen suuruuden päättää Suomen Palloliiton HatTrick työryhmä.

Avustuspäätös

Suomen Palloliiton HatTrick-työryhmä päättää ja liittohallitus vahvistaa kansallisen HatTrick-ohjelman hankkeet 9.12.2019. Suomen Palloliitto lähettää hakemukset UEFA:n HatTrick-komitealle, joka tekee lopulliset avustuspäätökset Helmikuussa 2020.

Avustusten maksaminen

Avustus maksetaan saajan käytössä olevalle pankkitilille rakennushankkeen valmistuttua. Avustuksen maksuaikataulu ilmoitetaan avustuspäätöksen yhteydessä. Avustus voidaan maksaa joko yhtenä eränä, tai useammassa erässä riippuen hankkeen valmistumisesta.

Jalkapallostadioneiden kehityshankkeet

Jalkapallostadionhankkeiden osalta ei ole määritelty erillistä hakuaikaa, vaan käsittely ja päätöksenteko tapahtuvat kunkin hankkeen vaatimassa aikataulussa.

Lisätietoa HatTrick-ohjelmasta:
Tero Auvinen, olosuhdepäällikkö / Suomen Palloliitto
tero.auvinen(a)palloliitto.fi

_________________________________________________________________________________

UEFA HATTRICK UNDERSTÖDSPROGRAM

FINLANDS BOLLFÖRBUNDS HATTRICK-V ANLÄGGNINGSPROGRAM, 2019-2021, ANSÖKNING 9.9. - 8.11.2019

Infrastrukturernas understödsobjekt

Finansieringsunderstöd kan beviljas för fotbollsgräsmattor  tränings-/matchplaner och i stadion/hallar samt för klubbars tränings/lokalprojekt.
Naturgräsplanersandplaner och allaktivitetsplaner omfattas inte av HatTrick-understödet.

Drag i en bra ansökan - KonstgräsFotboll Hall och Club huset

• Ett anläggningsprojekt som är i överensstämmelse med förbundets strategi och stärker klubbverksamhetens livskraft och spelarutvecklingProjektet ska främja ökningen i antalet aktiva spelare och personer som deltar i verksamheten som huvudsyssla.
  • Projektets byggberedskapsgradprojektet genomförs under 2019 - 2021 (tillståndsärendenfinansieringjordlegoavtal osv.).
  • Projektplanen är trovärdiginvesterings-/underhållskostnaderna för gräsplanen är realistiska och planens användningstaxor för klubbarna är rimliga.
  • Understödets betydelse för att projektet ska genomförasUnderstöd ges inte till färdiga kommunala planprojekt.
  • Understöd ges inte till projekt för sanering av fotbollsgräsmattoreller till projekt som redan tidigare fått HatTrick-understöd.
  • De klubbar som använder planen är med i Finlands Bollförbunds klubbutvecklingsprogram (Klubbars kvalitetssystemprojektoch projekten som syftar till att främja spelarutveckling.
  • Klubbens spelarantal och brist  verksamhetsomständigheter stöder beviljandet av understöd till orten.
  • Den fotbollsgräsmattaprodukt som ska monteras uppfyller kraven i FIFA Quality eller, Quality Pro-kvalitetsklassificeringen planen utförs FIFA-plantestning efter monteringen (11v11 planer).
  • Tillverkaren och monteraren av fotbollsgräsmattan är ett företag med FIFA Preferred Producer-status (rekommendation), eller FIFA licencees.
  • Storleken  den fotbollsgräsmatta som ska monteras är 105 x 68 m, planen har belysning och är inhägnadFör planens användare måste kunna anvisas omklädningsrumoch dusch/wc-utrymmen i planens omedelbara närhet och/eller det ska finnas en plan för deras byggande efter att bollplanen blivit färdigPlanen måste vara åtkomlig med personbil och buss och i områdets omedelbara närhet måste finnas tillräckligt med parkeringsområde.
  • Planen är en åretruntanläggning som antingen har ett underliggande värmesystem eller täcks med en övertryckshallEn plan som inte har uppvärmning kommer att underhållas för fotbollsanvändning också under vintertid.

Miljöfrågor och hållbar utveckling har tagits i beaktande inom planering och byggande av nya hallar eller planer för konstgräs har det tagits i beaktande att förhindra ifyllnadsmaterialet att sprida sig till närliggande natur eller regnvattensystem. SBR-gummi granulater är godkänd!

• Planens användningstid per vecka är minst 50 timmarPlanen ligger i närheten av en skola och den används dagtid.

Understödssökande

Understöd kan beviljas till kommunersamkommuner, fonder och andra organisationersom till exempel fotbollsklubbar och till aktiebolag som bygger en idrottsplatsUnderstöd beviljas till projekt som genomförs under år 2019 - 2021. För de projektens del som fotbollsklubbarna genomför kan byggandet vara i gångeller projektet kan vara just avslutat när sökprocessen är i gång.

Ansökningsförfarande

Ansökningen av HatTrick-understödet sker via Finlands Bollförbund-> ovan anskökningsformuläret.

Understödets storlek

Antalet beviljade HatTrick-understöd beror  prövning och understödets storlek beslutas av Finlands Bollförbunds HatTrick-arbetsgrupp.

Beslut om understöd

Finlands Bollförbunds HatTrick-arbetsgrupp beslutar om HatTrick-programmets projekt och de fastställs av förbundsstyrelsen 9.12.2019. Finlands Bollförbund skickar ansökningarna till styrelsen för UEFA:s HatTrick-program som fattar de slutliga besluten i Februari 2020.

Utbetalning av understöd

Understödet betalas till understödstagarens bankkonto när byggprojektet blivit klartUnderstödets betalningstidtabell meddelas i samband med beslutet om understödUnderstödet kan betalas antingen i en eller i flera utbetalningar beroende  projektets färdigställande.

Utvecklingsprojekt för fotbollsstadion

För fotbollstadionsprojektens del har ingen särskild ansökningstid definieratsutan handläggningen och beslutsfattandet sker enligt den tidtabell som varje projekt kräver.

Ytterligare information om HatTrick-programmet:
Tero Auvinen, anläggningschef / Finlands Bollförbund
tero.auvinen(a)palloliitto.fi