TURNAUSINFO

Kaleva Cup on kutsuturnaus Pohjoisen alueen sarjoissa pelaaville P/T12 joukkueille. Turnaus pelataan Heinäpään urheilukeskuksessa Oulussa 21.-23.8.2020. Joukkueet jaetaan tulosten perusteella kahden joukkueen arvontakoreihin. Lopullinen arvontakorijärjestys päätetään, kun kaikki joukkueet ovat tiedossa. Arvonta suoritetaan siten, että joukkueet ovat yhdessä korissa, josta ensimmäisenä arvottu sijoitetaan oman sijoituskorinsa mukaiseen paikkaan A-lohkossa ja toisena arvottu oman sijoituskorinsa mukaiseen paikkaan B-lohkossa. Samassa korissa olevat joukkueet eivät voi tulla arvotuksi samaan alkulohkoon.

Lohkoarvonta tapahtuu torstaina 6.8. klo 15:00. Kaikki ovat tervetulleita seuraamaan arvontaa!

POJAT P12 (2008), 22.-23.8.2020

Osallistumisoikeus poikien kilpailuun on Pohjoisen alueen P12 -ikäluokan Ykkösen yhdeksällä parhaalla joukkueella. Sarjaan otetaan 10 joukkuetta. Kilpailuun kutsutaan joukkue sanomalehti Kalevan levikkialueeseen kuuluvasta Pohjois-Pohjanmaan eteläosasta. Mikäli kilpailuun ei tule joukkuetta Pohjois-Pohjanmaan eteläosasta, täydennys tapahtuu täydennyksellä P12 Ykkösestä niin, ettei kahden joukkueen kiintiö per seura ylity. Osallistumismaksu on 220 €.

Joukkueet jaetaan kahteen viiden joukkueen alkulohkoon, joissa pelataan yksinkertainen sarja. Lohkojen kaksi parasta pelaa cup-systeemillä sijoista 1-4, kaksi seuraavaa sijoista 5-6, kaksi seuraavaa sijoista 7-8 ja kaksi seuraavaa sijoista 9-10.

Kori 1:
Kori 2:
Kori 3:
Kori 4:
Kori 5:

TYTÖT T12 (2008), 21.-22.8.2020

Tyttöjen kilpailu pelataan T12-ikäluokan kahdeksan joukkueen turnauksena. Kilpailuun kutsutaaan joukkue sanomalehti Kalevan levikkialueeseen kuuluvasta Pohjois-Pohjanmaan eteläosasta. Mikäli kilpailuun ei tule joukkuetta Pohjois-Pohjanmaan eteläosasta, täydennys tapahtuu kutsuttavalla joukkueella. Osallistumismaksu on 160 €.

Joukkueet jaetaan kahteen neljän joukkueen alkulohkoon, joissa pelataan yksinkertainen sarja. Lohkojen kaksi parasta joukkuetta pelaa cup-systeemillä sijoista 1-4, kaksi seuraavaa sijoista 5-6 ja kaksi seuraavaa sijoista 7-8 .

Kori 1:
Kori 2:
Kori 3:
Kori 4:

KILPAILUSÄÄNNÖT

Turnauksessa noudatetaan Palloliiton sääntöjä ja erillismääräyksiä alla olevin täsmennyksin.

• Turnauksen pelimuoto on 8v8.
  • Peliaika 2x20 minuuttia, tauko n. 5 minuuttia.
  • Tasapisteissä alkulohkon sijoitus määritellään seuraavasti:
    - tasapisteisiin päätyneiden joukkkueiden keskinäinen ottelu/keskinäisten otteluiden 1) pisteet 2) maaliero 3) tehdyt maalit,
    - keskinäinen ottelu/ottelut,
    - koko lohkon 1) maaliero 2) tehdyt maalit,
    - keskinäiset ottelut,
    - arpa.
  • Sijoitusotteluissa varsinaisen peliajan päättyessä tasan, ottelu ratkaistaan rangaistuspotkukilpailulla, johon osallistuu 3 pelaajaa kummastakin joukkueesta. Jos tilanne on edelleen tasan, jatketaan rangaistuspotkukilpailua yhden laukaisijan pareissa aina ratkaisuun saakka. Rangaistuspotkukilpailuun voivat osallistua kaikki otteluun nimetyt pelaajat kuitenkin siten, että jokaisen on käytävä suorittamassa potku ennen kuin suorituksensa jo tehnyt voi suorittaa potkun toisen kerran. Loukkaantumistapauksissa erotuomari päättää pelaajan suorituskyvyn.
  • Pelaajamäärää ei ole rajoitettu. Ottelukohtainen suositus on korkeintaan 16 pelaajaa.
  • Edestakaiset vaihdot pelikatkon aikana, jotka suoritetaan keskiviivan tuntumassa vaihtopenkkien puolelta.
  • Pelaaja, joka poistetaan kentältä kahdella varoituksella, on pelikiellossa ko. ottelun loppuun ja on vapaa edustamaan joukkuettaan seuraavassa ottelussa.
  • Pelaaja, joka poistetaan kentältä suoralla punaisella, on pelikiellossa ko. ottelun loppuun ja joukkueen seuraavan ottelun. Jos kentältäpoistoon johtanut syy on törkeä, ottelun tuomari raportoi asiasta turnauksen jurylle, joka käsittelee asian ja tarvittaessa langettaa lisää pelikieltoa.
  • Joukkueiden on täytettävä Taso -järjestelmässä pelaajalista ennen ensimmäistä ottelua, sekä toimitettava järjestäjälle poikkeukset, mikäli esim. kakkospaidoilla pelatessa on eri pelinumero tai joku pelaa sekä kentällä että maalissa ja on sen vuoksi eri pelinumero. Tilastojen oikeellisuuksien vuoksi mahdolliset numeromuutokset on ilmoitettava viipymättä. Yli-ikäiset pelaajat merkitään y-tunnuksella.
  • Pelaaja, jolla on yli-ikäisyyslupa, voi osallistua turnaukseen joukkueensa mukana. Turnausjärjestäjä ei myönnä erillisiä yli-ikäisyyslupia turnausta varten.

EROTUOMARIT

Turnauksen ottelut tuomitsevat Palloliiton koulutetut erotuomarit. Otteluissa on lähtökohtaisesti kolmikko, mutta viime hetken poisjäännit voivat muuttaa tilannetta.

PELIPALLOT

• Turnauksen ottelut pelataan Nike -pelipalloilla.
  • Otteluissa käytetään kolmen pallon järjestelmää, jossa yksi pallo on pelissä ja varapallot kummankin joukkueen maalin takana.
  • Pallojen pitämiseksi tallessa ja pelitapahtumien nopeuttamiseksi joukkueet ovat velvollisia asettamaan pallopojan/tytön joukkueestaan oman maalin taakse.
  • Pallopoika/tyttö ei saa osallistua pelin ohjaamiseen tai äänenkäytöllään vaikuttaa muuten pelitapahtumiin. Riketapauksissa häntä käsitellä kuten vaihtopenkillä olevaa pelaajaa tai toimihenkilöä.

TULOSPALVELU

• Tulokset päivitetään reaaliajassa Palloliiton tulospalvelusivulle:pojat ja tytöt.
  • Finaaliottelut pyritään striimaamaan.

PALKINNOT

• Turnauksen kolme parasta joukkuetta palkitaan sanomalehti Kalevan lahjoittamin mitalein.
  • Turnauksen voittajajoukkueelle luovutetaan vuodeksi haltuun sanomalehti Kalevan lahjoittama kiertopalkinto. Kiertopalkinnon saa omaksi kolmella kiinnityksellä. Poikien kiertopalkintoon sai OLS vuonna 2019 kolmannen kiinnityksen ja se jäi OLS:N haltuun. ONS on ainoa, jolla on tyttöjen kiertopalkintoon kaksi kiinnitystä. Jokainen joukkue palkitaan vielä erikseen sijoituspokaalilla.
  • Pelipaikkojensa parhaat (maalivahti, puolustaja, keskikenttäpelaaja ja hyökkääjä) sekä paras maalintekijä palkitaan pokaalilla ja tavarapalkinnolla. Poikien sarjassa jaetaan myös Hannu Wileniuksen muistopalkinto esimerkilliselle joukkuepelaajalle.
  • Jos parhaan maalintekijän palkinto on menossa kahdelle tai useammalle pelaajalle, turnauksen jury voi tehdä erillispäätöksen palkinnosta.
  • Turnauksessa valitaan tähdistöjoukkue, jonka pelaajat palkitaan pienellä tavarapalkinnolla.
  • Palkintojen jakajat ilmoitetaan myöhemmin.

VASTALAUSEET JA JURY

Vastalauseet on tehtävä kirjallisesti jurylle tunnin kuluessa vastalausetta koskevan ottelun päättymisestä. Vastalausemaksu on 100 € joka palautetaan, jos vastalause hyväksytään. Olosuhteita tai erotuomarin ottelussa tekemiä päätöksiä koskevia vastalauseita ei käsitellä.

MAJOITUS JA RUOKAILU

Päivitetään

ILMOITTAUTUMINEN JA ILMOITTAUTUNEET

MUUT PALVELUT, TAPAHTUMAT JA TARJOUKSET

• Turnausalueella on kioski, josta saa mm. makkaraa, kahvia, pullaa, virvokkeita ja makeisia.

TULOSPALVELU

Päivitetään

JÄRJESTÄJÄ

JS Hercules OY
Pekka Kainu

ANOMUS TURNAUSJÄRJESTELYISTÄ - haku on päättynyt 31.3.2020.