Lohkot, joukkueet ja pelitapa:
Pelataan peli-iltoina (tasot 1-5) sekä sarjamuotoisena Helsingissä tasolohkoissa (1-2) ja syksyksi tehdään uudet lohkot. Uusia joukkueita voi ilmoittaa mukaan 31.5. asti.
Lisätietoja: palloliitto.fi/peli-illat-0
Lohkojaot ja otteluohjelmat: palloliitto.fi/ottelut-ja-sarjat/tulospalveluarkisto/etela/2020-jalkapallo-etela?&etejp20&P8

Pelimuoto, pelaajamäärä ja pelaajavaihdot:
5v5, vaihtopelaajia enintään 5, edestakaiset lentävät vaihdot.

Poikkeusluvat:
YI-pelaaja saa pelata kaikissa ikäluokan seuran joukkueissa.
palloliitto.fi/info/saannot-ja-maaraykset/kilpailutoiminta/poikkeusluvat-dispenser-2020

Muuta huomioitavaa:
Sarjamuotoisissa kilpailuissa vaaditaan pelipassi, peli-iltoihin riittää korttelipassi.

Lohkojaot ja otteluohjelmat:
Liiga >>>
lohko A - Joukkueilla 8 tapahtumaa, joissa joukkue pelaa neljä ottelua. Otteluiden peliaika on 1 x 20 min.
Ykkönen >>>
lohko A - Joukkueilla 7 tapahtumaa, joissa joukkue pelaa neljä ottelua. Otteluiden peliaika on 1 x 20 min.
Kakkonen >>>
lohko A1 - Joukkueilla 6 tapahtumaa, joissa joukkue pelaa neljä ottelua. Otteluiden peliaika on 1 x 20 min.
lohko A2 - Joukkueilla 6 tapahtumaa, joissa joukkue pelaa kolme (neljän joukkueen osaturnaus) tai neljä ottelua (viiden joukkueen osaturnaus). Otteluiden peliaika 1 x 25 min, kun joukkueella on kolme peliä ja 1 x 20 min, kun joukkueella on neljä peliä.
lohko B -
lohko C - Joukkueilla 5 tapahtumaa, joissa joukkue pelaa kaksi ottelua. Otteluiden peliaika on 2 x 15 min.

Pelimuoto, pelaajamäärä ja pelaajavaihdot:
Pelimuoto 5v5, vaihtopelaajia enintään 5, edestakaiset pelaajavaihdot.

Poikkeusluvat: >>>

Ohjeita 11-vuotiaiden ja sitä nuorempien ikäluokkien sarjoihin osallistuville
Tulosilmoitus P11 / T11 ja nuoremmissa ikäluokissa
Läntisen alueen erillismääräykset ja toimintaohjeet

Lohkot, joukkueet ja pelitapa:
Pelataan alustavasti keväällä vähintään kolmessa maantieteellisessä lohkossa. Ottelut turnausmuotoisia. Tavoitteena kevätkierroksella 8 ottelua per joukkue.

Nousut ja putoamiset:
Ei sarjataulukoita, ei nousuja ja/tai putoamisia.

Pelimuoto, pelaajamäärä ja pelaajavaihdot:
Pelimuoto 5v5, vaihtopelaajien määrä suositus max5 ,edestakaiset lentävät pelaajavaihdot.

Poikkeusluvat:
Itäisen alueen YI- ja KE-määräysten mukaan: palloliitto.fi/sites/default/files/ke_ja_yi_maaraykset_2020_alue_ita.pdf

Muuta huomioitavaa:
Mahdollisten syyskierrokselle tulevien uusien joukkueiden on ilmoittauduttava 15.6. mennessä.
Ei paitsiota. Rajaheiton tilalla sivurajakuljetus.

Päätetään ilmoittautumisajan päätyttyä.
Pelataan tasolohkoissa.

Lohkojaot ja otteluohjelmat: palloliitto.fi/ottelut-ja-sarjat/tulospalveluarkisto/pohjoinen/2020-jalkapallo-pohjoinen?&pohjp20&P8

Pelimuoto, pelaajamäärä ja pelaajavaihdot:
5v5, vaihtopelaajia enintään 10, edestakaiset lentävät vaihdot.

Poikkeusluvat:
YI-pelaaja saa pelata kaikissa ikäluokan seuran joukkueissa: palloliitto.fi/jalkapalloperhe/saannot-ja-maaraykset/kilpailutoiminta/yli-ikaisyys-ja-kaksoisedustusluvat-2020

Muuta huomioitavaa:
Piirisarjaturnauksiin osallistuvat joukkueet voivat valita mihin turnauksiin kauden aikana osallistuvat. Tiedot turnauksiin osallistumisesta kerätään erillisillä lomakkeilla ja ilmoittautumista voi muokata viimeistään 1kk ennen turnausta.

Turnauksia pelataan n. 4-6. Turnaukset pelataan koko Pohjoisen alueen joukkueiden kesken tai Oulun ja Lapin alueella omina turnauksina tasoittain. Piiri määrittää turnausajankohdat ja paikat, jotta turnauksia saadaan tasapuolisesti piirin alueelle. Joukkueet voivat anoa turnausta järjestettäväkseen. Järjestettävässä JLM-sarjapalaverissa lyödään lukkoon päivämäärät ja turnausjärjestäjät.