NAISTEN SUOMEN CUP

Peliformaatti

Kilpailu koostuu kolmesta eri vaiheesta, joista jokaiselle on määritelty erilaisia kilpailutapaan liittyviä määräyksiä ja sääntöjä. Pääsääntöisesti, alkukarsintakierrokset pelataan huhti-heinäkuussa 2021, lohkovaihe helmi-maaliskuussa 2022, ja pudotuspelivaiheet maalis-huhtikuussa 2022. Finaali pelataan kesällä tai syksyllä 2022 , myöhemmin määriteltynä ajankohtana.

Lohkopelivaiheessa joukkueita on mukana enintään kaksikymmentäneljä (24), jotka on maantieteellisin periaattein jaettu kuuteen, neljän joukkueen lohkoon.

Cupin alkukierrokset

Cupin alkukarsintakierroksilla pelaavat kaikki hakukriteerit täyttävät ilmoittautuneet joukkueet, jotka eivät lisenssiperusteisesti automaattisesti pelaa talvikaudella pelattavassa lohkopelivaiheessa.

Cupin alkukarsintakierroksilla pelataan normaalisti Cup-periaatteella, jossa jokaisen ottelun voittaja ratkeaa varsinaisen peliajan jälkeen, jatko-ottelun jälkeen tai viimeistään suoritetun rangaistuspotkukilpailun jälkeen. Alkukarsintakierrosten neljä (4) parasta joukkuetta, saavat paikan talvella pelattavaan lohkopelivaiheeseen.

Yksityiskohtaisissa (kausikohtaisessa) erillisohjeissa määritellään tarkemmin pelipäivät ja kilpailun alkamiseen/loppumiseen liittyvät säännöt. Kakkosen, ja sen alla olevien kilpailutasojen karsintakilpailuvaihe pelataan kesäkaudella 2021.

Naisten Suomen Cup kilpailusivu
Naisten Suomen Cupin säännöt