KANSALLINEN LIIGA

Liigan kymmenen joukkuetta pelaavat kaksinkertaisen sarjan. Tämän jälkeen jakaannutaan kahteen jatkosarjaan. Yläloppusarjassa pelaavat kuusi joukkuetta yksinkertaisen sarjan valmiin, kaksinkertaisen sarjan loppusijoitukseen perustuvan, kaavion mukaisesti. Neljä heikointa joukkuetta pelaavat kaksinkertaisen alaloppusarjan. Jatkosarjoissa pelataan alkusarjassa saatujen pisteiden mukaisesti. Alaloppusarjan neljänneksi (koko sarjan 10.) jäänyt joukkue putoaa naisten Ykköseen kaudeksi 2022 ja alaloppusarjan 3. sijoittunut (koko sarjan 9.) karsii Naisten Ykkösen 2. sijoittuneen kanssa paikasta Kansallisessa Liigassa 2022. Kaksiosainen karsinta aloitetaan Naisten Ykkösen joukkueen kotikentällä. Ottelut pelataan UEFA: n vierasmaalisäännön mukaisesti.

JOUKKUEET 2021

FC Honka, Espoo (FC Honka)
Helsingin Jalkapalloklubi (HJK)
Helsingin Palloseura (HPS)
Ilves, Tampere (Ilves)
Jyväskylän Pallokerho (JyPK)
Kuopion Palloseura (KuPS)
Pallokerho-35, Helsinki (PK-35)
Pallokerho-35 Vantaa (PK-35 Vantaa)
Tikkurilan Palloseura, Vantaa (TiPS)
Åland United (Åland United)

Kilpailukohtainen menettelysäännös kilpailun päättymiseen liittyen:
Mikäli runkosarjan suunniteltu päätöskierros siirtyy pelattavaksi 13.9.2021 jälkeen, jatkosarjoja ei pelata, ja runkosarjan päättyessä sen sarjasijoitukset määräytyvät pelatun 18 täyden kierroksen mukaisen sarjataulukon mukaisesti.

Sarjaa voidaan tarvittaessa pidentää 31.10.2021 asti, jolloin kilpailun tulee päättyä, missä tahansa silloisessa pelimuodossa. Liigakarsintapelejä pelataan enintään 7.11.2021 asti, ja karsinta voidaan pelata yksiosaisena.