Kilpailukausi: 1.10.2019 – 31.3.2020

Haukiputaan Pallo (HauPa

Oulunseudun Pallo (OsPa

Tervarit j (Tervarit)

Pelataan ainakin yhdessä kuuden joukkueen lohkossa (Etelä(- ja Pohjois)lohko(t)) kolminkertaisena sarjana yksittäisinä otteluina. Pohjoislohkon joukkueilla on vielä elokuun puoleen väliin aikaa ilmoittautua. Lohkoista ei putoa mikään joukkue, jollei futsaltyöryhmä jotakin muuta päätöstä sarjan päätyttyä tee. Kauden 2019 - 2020 sarjajärjestelmästä päätetään keväällä 2020 sarjaan hakevien joukkueiden määrän perusteella.

Kaikki U17 Futsal-Liigan ottelut pelataan 2 x 20 minuutin pituisina tehokkaalla peliajalla futsalsääntöjen mukaisesti.

U17 Futsal-Liigassa sallitaan yhteisjoukkueet ja kilpailussa saavat pelata pelaajat, jotka ovat syntyneet 1.1.2003 tai sen jälkeen.

U17 Futsal-Liigan tulospalvelu löytyy täältä >>

U17 Futsal-Liigan lopputurnaus pelataan viikonvaihteessa 7. – 8.3.2020, paikka on vielä avoin.

Kummankin alkulohkon kaksi parasta selviytyvät lopputurnaukseen, jossa pelataan lauantaina semifinaalit ja sunnuntaina pronssiottelu ja finaali.

Jos ottelut 40 minuutin jälkeen ovat tasan, voittajat ratkaistaan 2 x 5 minuutin jatko-ottelussa ja jatko-ottelunkin päätyttyä tasan ottelun voittaja ratkaistaan rangaistuspotkupisteestä potkaistavin potkuin FIFA:n futsalsääntöjen mukaan. Keväällä 2020 poikien P15 futsalin SM-lopputurnaukseen osallistuvilla joukkueilla on oikeus sarjapaikkaan syksyllä 2020 alkavassa U17 Futsal-Liigassa

Lisäksi alueet voivat esittää joukkueita U17 Futsal-Liigaan kaudelle 2020 – 2021. U17 Futsal-Liigaan nousevista joukkueista Palloliiton futsaltyöryhmä tekee päätöksen kauden 2019 – 2020 jälkeen.