ETELÄINEN ALUE

Ilmoittautuminen on avoinna 22.9.2021 asti ja se tapahtuu seuraavasti:
- jos joukkueenne on ollut aiemmin mukana Harrastesarjoissa, on teidät lisätty TASO:ssa harrasteseuraksi. Tällöin futsaljoukkue ilmoitetaan sarjaan TASO:ssa harrasteseuran joukkueet välilehdeltä, jos kyseessä on uusi futsaljoukkue tai vaihtoehtoisesti joukkueen kilpailut välilehdeltä, jos kyseinen joukkue on ollut aiemminkin futsalissa mukana.
- kaikki muut joukkueet ilmoitetaan uutena joukkueena sarjaan tästä linkistä.
Jalkapallo- ja futsaljoukkueet pitää olla ominaan, eli et voi ilmoittaa jalkapallojoukkuetta futsal-sarjaan, vaan tee tarvittaessa uusi joukkue.

Maksut:
Kauden maksut ovat 550-700€ riippuen lohkon joukkuemäärästä. Maksut sisältävät erotuomari- ja kenttäkulut.

Kentät:
Ottelut pelataan Merihaan palloiluhallissa, Myllypuron ja Hakaniemen Arena Centerissä sekä Tapiolan Esport Centerissä. Pelipäivät ovat lauantaina ja sunnuntai, Myllypurossa pelataan myös perjantai-iltaisin.

Lohkot, joukkueet ja pelitapa:
Otteluohjelmat ja tulokset löytyvät osoitteesta: www.palloliitto.fi/tulospalvelu
Huom. kun klikkaat sarjataulukossa joukkuettasi, suodattuu ohjelmaan vain omat pelinne.

Pelimuoto, pelaajamäärä ja pelaajavaihdot:
Kentällä 4 ja maalivahti (4+mv), pelaajien enimmäismäärä 14 pelaajaa/ottelu, vaihtojen määrä rajoittamaton, edestakaiset vaihdot. Peliaika 2x20 min suoraa aikaa.

Pelaajien ja toimihenkilöiden rekisteröinti:
Harrastesarjaan voi osallistua niin kaveriporukat kuin jäsenseuratkin, eikä siinä vaadita maksullisia SPL:n pelipasseja.
Joukkueen yhteyshenkilön tulee kuitenkin rekisteröityä Pelipaikassa joukkuetoimihenkilöksi, jotta hän pääsee käyttämään Tasoa mm. ottelupöytäkirjoihin liittyen.
Lisäksi pelaajille tulee tehdä Pelipaikassa maksuton aikuisten harrastepelaajarekisteröinti, jotta heidät voi lisätä ottelupöytäkirjoihin.
Joukkuetoimihenkilön rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje yhteyshenkilölle
Pelaajien rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje yhteyshenkilölle
Pelaajien rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje pelaajille

Muuta huomioitavaa:
Jalkapalloa naisten Kolmosessa ja ylemmissä sarjoissa sekä tyttöjen SM-sarjassa ja Ykkösessä sekä futsalia naisten Ykkösessä tai ylemmissä sarjoissa pelaavat pelaajat eivät saa osallistua Harrasteliigaan.
Pelaajat, jotka pelaavat vain KKI-sarjoissa voivat osallistua kaikkiin sarjoihin.
Pelaaja voi pelata useassa eri harrastesarjan joukkueessa, mutta samalla tasolla vain yhdessä joukkueessa.

Sarjakohtaiset rajoitukset
Harraste Futsal-Ykköseen saa osallistua jalkapallon Nelosen ja alempien sarjojen pelaajat. Pelaaja saa pelata Futsal-Kakkosessa tai alempana.
- Harraste Futsal-Kakkoseen saa osallistua jalkapallon Vitosen ja Futsal-Kolmosen pelaajat. Poikkeuksena ottelussa saa kuitenkin pelataan korkeintaan kaksi (2) pelaajaa, jotka ovat kaudella 2021 pelanneet jalkapalloa Nelosessa ja/tai kaudella 2021-22 Futsal-Kakkosessa. Nämä pelaajat pitää ilmoittaa joulukuun loppuun mennessä, pelaajia voi olla enemmän kuin kaksi, mutta kaikki pitää ilmoittaa ajoissa.
- Harraste Futsal-Kolmoseen ei saa osallistua jalkapalloa Vitosessa tai ylempänä eikä Futsal-Kakkosessa tai ylempänä pelaavat. Poikkeuksena ottelussa saa kuitenkin pelataan korkeintaan kaksi (2) pelaajaa, jotka ovat kaudella 2021 pelanneet jalkapalloa Vitosessa ja/tai kaudella 2021-22 Futsal-Kolmosessa. Nämä pelaajat pitää ilmoittaa joulukuun loppuun mennessä, pelaajia voi olla enemmän kuin kaksi, mutta kaikki pitää ilmoittaa ajoissa.
Harraste Futsal-Neloseen ei saa osallistua jalkapalloa Vitosessa tai ylempänä pelaavat. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa harrastesarjassa, mutta ei kuitenkaan Futsal-Nelosessa tai ylempänä.

LÄNTINEN ALUE

Ilmoittautuminen harrastefutsaliin 2021-2022

- jos joukkue on pelannut aikaisemmilla kausilla, niin se ilmoitetaan sarjaan TASO:ssa (Kilpailut -välilehti)
- jos joukkue ei ole pelannut aikaisemmin, niin se ilmoitetaan uutena joukkueena sarjaan tästä >>

Ilmoittautuminen on päättynyt 10.10.2021.

Lohkojako miehet >>

Lohkojako naiset >>

Joukkuetoimihenkilön rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje yhteyshenkilölle
Pelaajien rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje pelaajille
Pelaajien rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje seurakäyttäjälle

Tampereen harrastefutsal

• Omat sarjat miehille ja naisille.
  • Kauden maksut ovat 650 - 750 € riippuen lohkon joukkuemäärästä. Maksut sisältävät erotuomari- ja kenttäkulut.
  • Tampereella pelattavien futsalin harrastesarjojen erillismääräykset >>

Ilmoittautuminen on päättynyt 27.9.2020.
Ilmoita joukkueesi tästä >>

Ilmoittautuneet joukkueet >>

Pelataan viiden joukkueen kaksinkertainen sarja turnauksina.
Turnauksen järjestäjä (=turnauksen vastuujoukkue) maksaa koko turnauksen salivuokrat.
Ottelun kotijoukkue maksaa erotuomaripalkkion matkakuluineen. Laskutetaan kotijoukkueelta.

Pohjoisen alueen harrastefutsalin erillismääräykset >>

Pohjoisen alueen pelitavat >>