ETELÄINEN ALUE

Ilmoittautuminen on avoinna 22.9.2020 asti ja se tapahtuu seuraavasti:
- jos joukkueenne on ollut mukana kesän 2020 Harrastesarjoissa, on teidät lisätty TASO:ssa harrasteseuraksi. Tällöin futsaljoukkue ilmoitetaan sarjaan TASO:ssa harrasteseuran joukkueet välilehdeltä, jos kyseessä on uusi futsaljoukkue tai vaihtoehtoisesti joukkueen kilpailut välilehdeltä, jos kyseinen joukkue on ollut aiemminkin futsalissa mukana.
- kaikki muut joukkueet ilmoitetaan uutena joukkueena sarjaan tästä linkistä.
Jalkapallo- ja futsaljoukkueet pitää olla ominaan, eli et voi ilmoittaa jalkapallojoukkuetta futsal-sarjaan, vaan tee tarvittaessa uusi joukkue.

Maksut:
Kauden maksut ovat 550-700€ riippuen lohkon joukkuemäärästä. Maksut sisältävät erotuomari- ja kenttäkulut.

Kentät:
Ottelut pelataan Merihaan palloiluhallissa, Myllypuron ja Hakaniemen Arena Centerissä sekä Tapiolan Esport Centerissä. Pelipäivät ovat lauantaina ja sunnuntai, Myllypurossa pelataan myös perjantai-iltaisin.

Lohkot, joukkueet ja pelitapa:
Otteluohjelmat ja tulokset löytyvät osoitteesta: www.palloliitto.fi/tulospalvelu
Huom. kun klikkaat sarjataulukossa joukkuettasi, suodattuu ohjelmaan vain omat pelinne.

Pelimuoto, pelaajamäärä ja pelaajavaihdot:
Kentällä 4 ja maalivahti (4+mv), pelaajien enimmäismäärä 14 pelaajaa/ottelu, vaihtojen määrä rajoittamaton, edestakaiset vaihdot. Peliaika 2x20 min suoraa aikaa.

Pelaajien ja toimihenkilöiden rekisteröinti:
Harrastesarjaan voi osallistua niin kaveriporukat kuin jäsenseuratkin, eikä siinä vaadita maksullisia SPL:n pelipasseja.
Joukkueen yhteyshenkilön tulee kuitenkin rekisteröityä Pelipaikassa joukkuetoimihenkilöksi, jotta hän pääsee käyttämään Tasoa mm. ottelupöytäkirjoihin liittyen.
Lisäksi pelaajille tulee tehdä Pelipaikassa maksuton aikuisten harrastepelaajarekisteröinti, jotta heidät voi lisätä ottelupöytäkirjoihin.
Joukkuetoimihenkilön rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje yhteyshenkilölle
Pelaajien rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje yhteyshenkilölle
Pelaajien rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje pelaajille

Muuta huomioitavaa:
Jalkapalloa Kolmosessa tai ylemmissä miesten sarjoissa sekä poikien SM-sarjassa ja Ykkösessä sekä futsalia Kakkosessa tai ylemmissä miesten sarjoissa pelaavat pelaajat eivät saa osallistua Harrasteliigaan.
Pelaajat, jotka pelaavat vain KKI-sarjoissa voivat osallistua kaikkiin sarjoihin.

Sarjakohtaiset rajoitukset
-
Harraste Futsal-Ykköseen saa osallistua jalkapallon Nelosen ja alempien sarjojen pelaajat. Pelaaja saa pelata Futsal-Kolmosessa ja alemmissa sarjoissa.
Harraste Futsal-Kakkoseen saa osallistua jalkapallon Kutosen ja alempien sarjojen pelaajat. Pelaaja saa pelata Futsal-Vitosessa ja alemmissa sarjoissa. Poikkeuksena ottelussa saa kuitenkin pelata korkeintaan kaksi (2) pelaajaa, jotka ovat kaudella 2020 pelanneet jalkapalloa Vitosessa ja/tai kaudella 2020-21 Futsal-Nelosessa. Nämä pelaajat pitää ilmoittaa joulukuun loppuun mennessä, pelaajia voi olla enemmän kuin kaksi, mutta kaikki pitää ilmoittaa ajoissa.

Harraste Futsal-Kolmoseen saa osallistua jalkapallon Seiskan ja futsalin Kutosen pelaajat. Poikkeuksena ottelussa saa kuitenkin pelata korkeintaan kaksi (2) pelaajaa, jotka ovat kaudella 2020 pelanneet jalkapalloa Kutosessa ja/tai kaudella 2020-21 Futsal-Vitosessa. Nämä pelaajat pitää ilmoittaa joulukuun loppuun mennessä, pelaajia voi olla enemmän kuin kaksi, mutta kaikki pitää ilmoittaa ajoissa.

Harraste Futsal-Neloseen ei saa osallistua jalkapallon Seiskassa tai ylempänä pelaavat. Pelaaja saa pelata futsalia toisessa joukkueessa muussa harrastesarjassa, mutta ei kuitenkaan Futsal-Kutosessa tai ylempänä.

LÄNTINEN ALUE

Ilmoittautuminen harrastefutsaliin 2020-2021

- jos joukkue on pelannut aikaisemmilla kausilla, niin se ilmoitetaan sarjaan TASO:ssa (Kilpailut -välilehti)
- jos joukkue ei ole pelannut aikaisemmin, niin se ilmoitetaan uutena joukkueena sarjaan tästä >>

Ilmoittautuminen on päättynyt 10.10.2020.

Joukkuetoimihenkilön rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje yhteyshenkilölle
Pelaajien rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje pelaajille
Pelaajien rekisteröinti Pelipaikkaan - ohje seurakäyttäjälle

Tampereen harrastefutsal

Turun harrastefutsal (Hotsal)

• Kauden maksut ovat 380 €. Maksut sisältävät erotuomari- ja kenttäkulut.
  • Turussa pelattavien futsalin harrastesarjojen erillismääräykset >> (päivitetään myöh.)

POHJOINEN ALUE

Ilmoittautuminen on päättynyt 27.9.2020.
Ilmoita joukkueesi tästä >>

Ilmoittautuneet joukkueet >>

Sarjassa 11 joukkuetta, jotka on jaettu kahteen lohkoon. Lohkoissa pelataan kaksinkertaiset sarjat turnauksina. Tämän jälkeen final four-turnaus, johon pääsevät molempien lohkojen kaksi parasta  joukkuetta.
Turnauksen järjestäjä (=turnauksen vastuujoukkue) maksaa koko turnauksen salivuokrat.
Ottelun kotijoukkue maksaa erotuomaripalkkion matkakuluineen. Laskutetaan kotijoukkueelta.

Pohjoisen alueen harrastefutsalin erillismääräykset >>

Pohjoisen alueen pelitavat >>