RYHDY EROTUOMARIKSI!

Erotuomariharrastus tarjoaa poikkeuksellisen näköalapaikan maailman suosituimman urheilun maailmaan. Se voi olla juuri se mielekäs harrastus, joka tarjoaa tilaisuuden olla mukana vauhdikkaassa ja kiehtovassa ympäristössä.

Jalkapallon parissa on runsaasti eri rooleja. Hyvä erotuomari on sosiaalisesti taitava ja omaa johtamistaitoja. Erotuomarina toimiminen sopii erinomaisesti sekä naisille että miehille!

Erotuomarin ura alkaa peruskurssilla. Peruskurssiin kuuluu opetusta luentojen muodossa ja kenttäkoulutusta. Teoriajaksolla opetellaan jalkapallosääntöjä ja perehdytään niiden tulkintoihin. Lisäksi pohditaan tuomarin merkitystä, tehtäviä ja toimintaa kentällä laajemminkin.

Kenttäkoulutuksessa opetellaan sekä erotuomarina että avustavana erotuomarina toimimista oikeassa toimintaympäristössä. Lisäksi opetellaan erotuomarin ja avustavan erotuomarin merkkejä sekä harjoitellaan liikkumista kentällä.

Jalkapalloerotuomaritoiminta voi olla tavoitteellista urheilua, tapa viettää aikaa rakkaan lajin parissa tai keino huolehtia omasta fyysisestä kunnosta.

EROTUOMAREIDEN PERUSKURSSIT

Suomen Palloliiton alueet järjestävät kukin omalla alueellaan erotuomareiden peruskursseja, joissa opetetaan uusille erotuomareille jalkapallosääntöjä ja niiden soveltamista peleissä. Tietoa erotuomareiden peruskurssista omalla alueellasi saat alueesi erotuomariasiantuntijalta. Peruskurssien ilmoittautumisesta tulee lisää tietoa alkuvuodesta 2020. Ryhdy erotuomariksi!