Koulutuksia Seurajohtajalle

Koulutuksia, tapahtumia ja materiaaleja osaamisesi kehittämiseen

Seurajohtajien koulutukset

Seuraavassa on esiteltynä Palloliiton ja sen kumppanien järjestämät seurajohtajien koulutukset.

Seurajohtajakoulutukset

Tulevat seurajohtajakoulutukset

Osallistujien kokemuksia SPL1-koulutuksesta

Meistä on tullut lähijaksojen aikana tiivis ja avoin porukka. Uskon, että jokainen saa täältä käytännön työkaluja omaan seuratyöhönsä. Itse ainakin olen saanut hyviä erityisesti myynnin- ja markkinoinnin osa-alueilta. Meillä on loistavat kurssivetäjät, jotka ymmärtävät hyvin seuratyön haasteet. Ryhmätyöt ja keskustelut muiden kurssilaisten kanssa ovat myös olleet antoisia

Koulutus on haastanut pohtimaan omia toimintatapoja seurassa. Tutkinto on auttanut hahmottamaan tehdäänkö seurassa oikeita asioita ja mitkä ovat oman seuran kehityskohteet ja kipupisteet. Lisäksi se on antanut konkreettisia työvälineitä seuran tuotteistamiseen, kumppanuuksiin, myyntiin ja markkinointiin. Tärkeänä antina on myös ollut muiden seurojen toimintatapojen kuuleminen, vertaistuki ja ajatusten vaihtaminen. Koulutus sopii mielestäni uudelle seuratoimijalle, mutta antaa varmasti eväitä myös pitkään seurassa toimineille henkilöille

Hain SPL1 koulutukseen oppiakseni lisää seuran johtamisesta, myynnistä ja markkinoinnista. Kaikkeen tähän olen saanut paljon uutta oppia, kiitos huikeiden luennoitsijoiden sekä kanssaopiskelijoiden. Koulutus on hyvin organisoitu ja porukka loistavasti hioutunut yhteen koulutuspäivien aikana sekä niiden välissäkin. Yhteisesti jaetut kokemukset, ilo ja tuskakin jota urheiluseuran johtaminen välillä aiheuttaa, ovat luoneet meistä yhteisöllisen ryhmän, joista tiedän saavani vertaistukea sekä apua jatkossakin

Päätin osallistua SPL1-koulutukseen, koska halusin kehittää omaa ammattitaitoani seuratoiminnassa. Erittäin tärkeä syy osallistumiseen oli myös mahdollisuus opintojen kautta verkostoitua eri puolilla Suomea jalkapallon parissa toimiviin ihmisiin.

Koulutus antoi lisää varmuutta ja rohkeutta omaan työhön ja seuratoiminnan kehittämiseen. Erityisesti sen kautta sain myös paljon uusia jalkapallotuttavia, joista monen kanssa pidetään säännöllisesti yhteyttä.

SPL1 oli innostava ja laadukas ja se sisälsi pitkälti niitä ydinasioita, jotka omassa työssäni ovat tärkeitä. Koulutuksen aikana intohimo jalkapallolajiin ja seuratoimintaan syveni entisestään!

SPL1 antoi minulle kattavan kokonaiskuvan seuran johtamisesta. Vertaiskokemukset osoittivat, että en ole yksin seuratyön haasteiden kanssa.

SPL1 oli erittäin hyvä astinlauta kohti parempaa seuratyötä. Tunnistan ongelmakohdat ja osaan reagoida niihin nopeammin ja paremmin.

Erittäin hyvä yhteishenki kurssilaisten ja opettajien välillä loi avoimen ja keskustelevan ilmapiirin seurajohtamisen oppimiseen. Täysi kymppi!

Lisätietoja seurajohtajakoulutuksista

Valtakunnallinen

Henri Alho

Kehityspäällikkö, Valtakunnallinen

henri.alho@palloliitto.fi

Jalkapalloseurojen laatujärjestelmän kokonaisvastuu ja seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen.

Timo Huttunen

Seurapalvelujohtaja, apulaispääsihteeri, Valtakunnallinen

timo.huttunen@palloliitto.fi

Liittohallituksen sihteeri, Jalkapallo-Säätiön asiamies, Seurapalvelut -toiminnon ja talouden kokonaisvastuu, UEFA SROI, vastuullisuusasiat, sidosryhmäsuhteet.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä