Laura Kalmari -lopputurnaus

laura_kalmari.jpg

Vuoden 2016 lopputurnaus järjestetään 28.-31.7. Haku turnausjärjestäjäksi käynnistyy marraskuussa 2015

Vuoden 2015 Laura Kalmari -lopputurnaus järjestettiin 30.7.-2.8. Kuopiossa. Järjestävänä seurana toimi Pallokissat.

Turnauksen kotisivut >>

Laura Kalmari -lopputurnaus on tyttöjen seurajoukkueiden välinen valtakunnallinen C-junioreiden lopputurnaus.

C-lopputurnaussääntöjä >>

Laura Kalmari –kilpailu

Piiriryhmäkiintiöt vuonna 2015:

Uusimaa/Helsinki 5
Satakunta/Turku/Tampere/Åland 4
Keski-Suomi/Itä-Suomi/Kaakkois-Suomi 3
Pohjois-Suomi/Vaasa/Keski-Pohjanmaa 3
Isäntäseura 1
Kiintiöt on laskettu piirien edellisvuosien ko. ikäluokkien pelipassipelaajien perusteella.

Turnauksen karsintaan saavat seurat osallistua useammalla kuin yhdellä (1) C-tyttöjen joukkueella. Pelaaja luetteloituu lopullisesti siihen joukkueeseen jossa hän pelaa ensimmäisen ottelun 31.5. jälkeen. Tämän jälkeen edustusoikeutta eikä luettelointia voi enää muuttaa niissä sarjoissa, joista karsitaan KP- tai LK-lopputurnauksiin. Piiriryhmät sopivat karsintatavat turnaukseen.

Osallistumisoikeus on pelaajilla, jotka ovat syntyneet 1.1.1999 tai sen jälkeen. Pelaajalla tulee olla edustusoikeus seurassa, jota hän näissä kilpailuissa edustaa. Poikkeuksena on tilanne, jossa kilpailuun osallistuvien seurojen välillä on piirin hyväksymä yhteisjoukkuesopimus.

! Yhteisjoukkueen toiminnan tulee käsittää vähintään yksi sarjakausi, eikä sitä voida perustaa vain erilliseen yksittäiseen kilpailuun (esim. Kai Pahlman tai Laura Kalmari) tai sen karsintaan osallistumiseksi.

Lisätietoa yhteisjoukkuemääräyksistä

Poikkeuksena on myös tilanne, jossa yksittäinen pelaaja pelaa liiton tai piirin B tai vanhempien tyttöjen/naisten sarjassa toisessa seurassa. Tällöin piirin myöntämä kaksoisedustus toiseen seuraan on mahdollinen, jos omalla seuralla ei ole C-15–ikäluokan joukkuetta.

Karsinnan sääntöjä 2015

Huom! Karsinnoista vastaavat piirit/piiriryhmät. Lisätietoja oman piirin toimistolta >>

- 18 pelaajaa ja 7 vaihtoa (ei edes takaista vaihtoa lukuunottamatta maalivahtia)
- Sarjamuotoisessa kilpailussa, jossa ei ole käytössä edestakaista vaihto-oikeutta, tasapisteiden sattuessa joukkueiden sijoitus ratkeaa seuraavassa järjestyksessä:

a) maaliero eli tehtyjen ja päästettyjen maalien erotus;
b) tehtyjen maalien lukumäärä;
c) kaikkien tasapisteisiin päätyneiden joukkueiden keskinäisten ottelujen 1) pisteet 2)maaliero, 3) tehdyt maalit;
d) jos c-kohdan soveltamisen jälkeen kahden tai useamman joukkueen kesken ei sijoitusta voida määritellä, ratkaisee näiden joukkueiden keskinäinen ottelu tai ottelut;
e) arpa.

Jos d-kohdan soveltamisen jälkeen sarjassa, jossa joukkueet pelaavat toisiaan vastaan saman määrän otteluita koti- ja vieraskentällä ja jossa a-, b- ja c-kohtien soveltamisen jälkeen on kaksi joukkuetta, joiden keskinäisten ottelujen pisteet ja tehdyt maalit ovat samat, ratkaisee se kumpi joukkueista on tehnyt enemmän maaleja vieraskentällä.

Joukkuetaitokilpailut ovat osa F.U.N. -lopputurnausta.
Joukkuetaitokilpailusäännöt 2015

Mikäli lopputurnaukseen selviytynyt joukkue luopuu lopputurnauspaikastaan myöhemmin kuin 21vrk ennen turnauksen alkua, joukkue on velvoitettu maksamaan Suomen Palloliiton taloudellisten määräysten mukaisesti 210 euron sakkomaksun.