Together #WePlayStrong

twps_980.jpg
Euroopan jalkapalloliitto UEFA lanseerasi torstaina naisten Mestarien liigan finaalin alla naisten ja tyttöjen jalkapallon tukemiseen ja vahvistamiseen tähtäävän Together #WePlayStrong –kampanjan.

”Naisten jalkapallossa paljon potentiaalia”

Kampanjan tavoitteena on nostaa jalkapallo naisten ykköslajiksi ympäri Euroopan vuoteen 2020 mennessä ja rohkaista tyttöjä niin lajin pariin kuin jatkamaan pelaamista. Together #WePlayStrong kokoaa yhteen kaikki UEFA:n 55 jäsenmaata.

UEFA:n puheenjohtaja Aleksander Čeferin korostaa vahvasti näkyvän kampanjan merkitystä.

- Naisten osallistumisen ja roolin vahvistaminen jalkapallossa on ollut yksi tärkeimmistä tavoitteistani, sekä ennen että jälkeen valintani UEFA:n puheenjohtajaksi, Čeferin sanoo.

- Meidän täytyy muuttaa asenteita naisten jalkapalloon liittyen ja antaa kaikenikäisillä tytöille ja naisille lisää rohkaisua ja mahdollisuuksia pelata. Naisten jalkapallossa on todella paljon potentiaalia ja uskon että Together #WePlayStrong –liike voi olla johtava voima tämän saavuttamisessa läpi kaikkien 55 jäsenmaamme.

Katso tarkemmin mistä on kyse ja lähde mukaan:
• verkkosivu: WePlayStrong.org
• Twitter: @WePlayStrong_