12.10.2021, 17:00
Kazakstan

MM2022-karsinnat: Kazakstan–Suomi

HUUHKAJIEN UUSI UNELMA – MM-LOPPUTURNAUS

Huuhkajien historiallinen arvokisakesä on nyt takanapäin ja on aika keskittyä uuteen unelmaan! Seuraavana tavoitteena on valloittaa maailman kentät – pelata MM-lopputurnauksessa.

Uusi matka ja MM2022-karsinnat jatkuvat! Kannusta Huuhkajia kotona lokakuun toisessa MM-karsintaottelussa, kun Suomi matkustaa Kazakstanin vieraaksi. Yhdessä me olemme Suomi!

NÄIN ETENEE MM2022-KARSINTA

MM2022-karsinnoissa Euroopan joukkueet on jaettu kymmeneen viiden tai kuuden joukkueen lohkoon (yht. 55 joukkuetta), joissa kukin joukkue kohtaa toisensa kaksi kertaa. Suomi pelaa D-lohkossa yhdessä Ranskan, Ukrainan, Bosnia-Hertsegovinan ja Kazakstanin kanssa.

Euroopasta MM-lopputurnaukseen etenee 13 joukkuetta. Kymmenen karsintalohkon voittajat etenevät suoraan MM-lopputurnaukseen ja toiseksi sijoittuneet joukkueet, sekä kaksi UEFA Nations Leaguen lohkovoittajaa (yht. 12 joukkuetta) pelaavat MM-jatkokarsinnassa kolmesta viimeisestä lopputurnauspaikasta. MM-jatkokarsinnassa 12 joukkuetta arvotaan kolmeen neljän joukkueen karsintapolkuun, joissa joukkueet pelaavat keskenään yksiosaisen välierän ja finaalin. Jokaisen MM-jatkokarsintapolun finaalin voittaja etenee MM-lopputurnaukseen.

Lue lisää MM2022-karsinnoista UEFA:n sivuilta!

KANNUSTA HUUHKAJIA KOTONA!

Jaa ottelutunnelmiasi sosiaalisessa mediassa #Huuhkajat #KAZFIN ja #MeOlemmeSuomi sekä tägää julkaisuihin @Huuhkajat! Jaamme parhaita tunnelmapaloja pitkin otteluiltaa Huuhkajien sosiaalisen median kanavissa!

Katso Huuhkajien MM-karsintaottelu tuttuun tapaan Elisa Viihde Viaplay -suoratoistopalvelun ja V sport jalkapallo -kanavan välityksellä. Lisäksi Huuhkajien taistelu historiallisesta MM-kisapaikasta jatkuu syksyllä myös Nelonen Median kanavilla! Syksyn kaikki kuusi MM-karsintaottelua esitetään Nelonen Median kanavilla suorina ja suomeksi selostettuina. Otteluiden yhteydessä nähdään kattavat Viaplayn studiolähetykset. Jokainen karsintaottelu on nähtävissä myös Ruudussa Ruutu+-tilauksella.

Matka kohti uutta unelmaa jatkuu! Me olemme Suomi!

Voit olla kiinnostunut myös näistä

21.10

Naisten A-maajoukkueen taival kohti MM2023-kisoja alkaa tänä syksynä neljän ottelun muodossa! Kannusta Helmareita kotona syksyn toisessa MM-karsintaottelussa, kun Suomi kohtaa Georgian.

Georgia
18.00
26.10

Naisten A-maajoukkueen taival kohti MM2023-kisoja alkaa tänä syksynä neljän ottelun muodossa! Kannusta Helmareita syksyn kolmannessa MM-karsintaottelussa, kun Suomi kohtaa kotona Irlannin tiistaina 26. lokakuuta.

18.15
12.11

Pikkuhuuhkajien syksyn EM2023-karsintaurakan viimeinen vierasottelu pelataan 12. marraskuuta. Kannusta Pikkuhuuhkajia kotona, kun joukkue kohtaa Norjan!

(Koko päivä)
13.11

Uusi matka ja MM2022-karsinnat jatkuu! Kannusta Huuhkajia kotona, kun Suomi matkustaa marraskuussa pelaamaan Bosnia-Hertsegovinaa vastaan. Yhdessä me olemme Suomi!

16.00
15.11

Pikkuhuuhkajien kuudes ja syksyn osalta viimeinen EM2023-karsintaottelu pelataan 15. marraskuuta, kun Pikkuhuuhkajat isännöi Viroa!

(Koko päivä)
16.11

Uusi matka ja MM2022-karsinnat jatkuu! Kannusta Huuhkajia syksyn viimeisessä MM-karsintaottelussa, kun Suomi kohtaa Ranskan Olympiastadionilla! Yhdessä me olemme Suomi!

21.45