12.10.2021, 17:00
Kazakstan

MM2022-karsinnat: Kazakstan–Suomi

HUUHKAJIEN UUSI UNELMA – MM-LOPPUTURNAUS

Huuhkajien historiallinen arvokisakesä on nyt takanapäin ja on aika keskittyä uuteen unelmaan! Seuraavana tavoitteena on valloittaa maailman kentät – pelata MM-lopputurnauksessa.

Uusi matka ja MM2022-karsinnat jatkuvat! Kannusta Huuhkajia kotona lokakuun toisessa MM-karsintaottelussa, kun Suomi matkustaa Kazakstanin vieraaksi. Yhdessä me olemme Suomi!

NÄIN ETENEE MM2022-KARSINTA

MM2022-karsinnoissa Euroopan joukkueet on jaettu kymmeneen viiden tai kuuden joukkueen lohkoon (yht. 55 joukkuetta), joissa kukin joukkue kohtaa toisensa kaksi kertaa. Suomi pelaa D-lohkossa yhdessä Ranskan, Ukrainan, Bosnia-Hertsegovinan ja Kazakstanin kanssa.

Euroopasta MM-lopputurnaukseen etenee 13 joukkuetta. Kymmenen karsintalohkon voittajat etenevät suoraan MM-lopputurnaukseen ja toiseksi sijoittuneet joukkueet, sekä kaksi UEFA Nations Leaguen lohkovoittajaa (yht. 12 joukkuetta) pelaavat MM-jatkokarsinnassa kolmesta viimeisestä lopputurnauspaikasta. MM-jatkokarsinnassa 12 joukkuetta arvotaan kolmeen neljän joukkueen karsintapolkuun, joissa joukkueet pelaavat keskenään yksiosaisen välierän ja finaalin. Jokaisen MM-jatkokarsintapolun finaalin voittaja etenee MM-lopputurnaukseen.

Lue lisää MM2022-karsinnoista UEFA:n sivuilta!

KANNUSTA HUUHKAJIA KOTONA!

Jaa ottelutunnelmiasi sosiaalisessa mediassa #Huuhkajat #KAZFIN ja #MeOlemmeSuomi sekä tägää julkaisuihin @Huuhkajat! Jaamme parhaita tunnelmapaloja pitkin otteluiltaa Huuhkajien sosiaalisen median kanavissa!

Katso Huuhkajien MM-karsintaottelu tuttuun tapaan Elisa Viihde Viaplay -suoratoistopalvelun ja V sport jalkapallo -kanavan välityksellä. Lisäksi Huuhkajien taistelu historiallisesta MM-kisapaikasta jatkuu syksyllä myös Nelonen Median kanavilla! Syksyn kaikki kuusi MM-karsintaottelua esitetään Nelonen Median kanavilla suorina ja suomeksi selostettuina. Otteluiden yhteydessä nähdään kattavat Viaplayn studiolähetykset. Jokainen karsintaottelu on nähtävissä myös Ruudussa Ruutu+-tilauksella.

Matka kohti uutta unelmaa jatkuu! Me olemme Suomi!

Voit olla kiinnostunut myös näistä

24.1

Miesten futsalmaajoukkueen EM-lopputurnaus jatkuu ottelulla Kazakstania vastaan! Kannusta futsalmaajoukkuetta kotona!

28.1

Miesten futsalmaajoukkue kohtaa kolmannessa EM-ottelussaan Slovenian! Kannusta futsalmaajoukkuetta kotona!

16.2

Helmarit huippumaiden turnauksessa Ranskassa!

19.2

Helmarit huippumaiden turnauksessa Ranskassa!

22.2

Helmarit huippumaiden turnauksessa!