Maajoukkueet tytöt -sivun hero-kuva

Tytöt aluejoukkue-
toiminta

Aluejoukkuetoiminnassa tutustutaan maajoukkuetoiminnan arvoihin ja pelitapaan.

Tyttöjen aluejoukkuetoiminta

Tyttöjen aluetoiminta on 14-16-vuotiaille ja jakaantuu kahdelle vuodelle ja tähtää pelaajien kouluttamiseen ja kehittämiseen kohti maajoukkuetta ja kansainvälistä jalkapalloa.

Aluetapahtumat ovat minimaajoukkueleirejä, joilla pystymme kouluttamaan ja katsastamaan vielä isompaa määrää pelaajia. On olennaista muistaa, että meillä on paljon enemmän hyviä pelaajia kuin leirille voidaan kutsua. Jos jäi listan ulkopuolelle, työ jatkuu heti seuraavissa aluetapahtumissa.

Pekko Söderström

Alueleirit

Vuonna 2024 aluejoukkueleirejä järjestetään 2008, 2009 ja 2010 syntyneille pelaajille. Näistä 2008 syntyneiden aluejoukkueleiritys alkoi alkusyksyllä 2022 ja päättyy keväällä 2024. Vastaavasti vuonna 2009 syntyneiden leiritys alkoi syksyn 2023 aikana. Vuonna 2010 syntyneet tulevat mukaan syksyllä 2024. Pääsääntöisesti aluejoukkueet kokoontuvat leireille omina joukkueinaan, mutta myös alueiden yhteisiä tapahtumia järjestetään.

Tapahtumapäivät 2024

Muut aluetapahtumat

Tytöt alueturnaus

Aluejoukkuekausi huipentuu 2008-syntyneiden osalta Alueturnaukseen, joka pelataan Eerikkilän Urheiluopistolla keväällä 2024.

Tinni Korpela -leiri

Eerikkilässä järjestetään 2010-syntyneille tytöille Tinni Korpela -leiri 9.-11.10.2024. Leirille kutsutaan koko Suomesta 72 kenttäpelaajaa ja 8 maalivahtia, jotka muodostavat 4 joukkuetta. Leiri valmistaa sekä pelaajia että valmentajia ottamaan seuraavan askeleen arjessaan. Leiri on lähtölaukaus maajoukkuetoiminnalle. Tapahtuma kuuluu ensimmäiseen aluejoukkuevuoteen ja siellä keskitytään pelaajakoulutukseen ja -tarkkailuun. Valmentajina toimivat Palloliiton aluevalmentajat.

FIFA Talent Development Scheme

TDS-ohjelma on 13–14-vuotiaille tytöille ja pojille kohdistettu pelaajakehityskokonaisuus.

Ajankohtaista tyttöjen aluejoukkuetoiminnassa

Lisätiedot tyttöjen aluetoiminnasta

Sinikka Itälinna

Aluevalmentaja, läntinen alue, Läntinen

sinikka.italinna@palloliitto.fi

Petteri Joensuu

Tyttöjen huippuvaiheen pelaajakehittäjä, Läntinen

petteri.joensuu@palloliitto.fi

Turun seudun urheiluakatemiaympäristön kehittäminen ja valmennus. Palloliiton aluevalmennustehtävät ja seurayhteistyö, pelaajatarkkailu ja valmennusosaamisen kehittäminen Helmaripolun tapahtumissa.

Niklas Pippingsköld

Tyttöjen aluevalmentaja, Eteläinen

niklas.pippingskold@palloliitto.fi

Palloliiton aluevalmennustehtävät ja seurayhteistyö, pelaajatarkkailu ja valmennusosaamisen kehittäminen Helmaripolun tapahtumissa. Maajoukkuevalmennus.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä