Adelina Engman

Adelina on iloinen ja energinen persoona, joka innostuu helposti. Damallsvenskanin Kopparbergs/Göteborgs FC:ssä läpimurtonsa kansainvälisille kentille tehnyt Engman edusti vuosina 2018–2020 englantilaista Chelseaa, ollen samalla ensimmäinen suomalainen naispelaaja Englannin pääsarjassa. Kaudella 2020 Engmanista tuli myös ensimmäinen Englannin Superliigan mestaruuden voittanut suomalainen.

Viheriöllä Engman tunnetaan etenkin räjähtävyydestään ja sen myötä hän on erittäin hanakka prässäämään vastustajia oman joukkueen pallonmenetyksen jälkeen. Tilanteenvaihdoissa loistava Engman onkin tärkeä osa Helmareiden vastahyökkäyspelaamista.

"Adden" vahvuuksiin niin kentällä kuin sen ulkopuolella kuuluu hänen sitkeytensä, ja häntä voikin kuvata pelaajaksi, joka ei anna missään tilanteessa tuumaakaan periksi.

Maajoukkueen viralliset pelipaidat pelaajapainatuksilla

Ladataan tuotteita