Aluetoiminta

ALUEELLINEN FUTSALPELAAJAKEHITYSTOIMINTA KAUDELLA 2019–2020

Suomen Palloliitto jatkaa Palloliiton piirien aiemmin organisoimien nuorten futsalpelaajien alueellisen pelaajakehitystoiminnan järjestämistä futsalkaudella 2019–2020.

Alueellisten pelaajakehitystapahtumien ensisijaisina kohderyhminä tulevat olemaan kuluvan ja tulevan futsalkauden 2020–2021 ajan futsalpelaajan polulla etenemisestä kiinnostuneet 2002–2003-syntyneet poikapelaajat sekä 2002–2003-ikäluokkien tyttöpelaajat. Edeltävistä kausista poiketen tapahtumien organisoinnissa hyödynnetään Palloliiton valitsemia ja ostopalvelusopimuksella organisointitehtäviin sitouttamia alueellisia tukiseuroja tai tukihenkilöitä.

Leiritapahtumina järjestettävän pelaajakehitystoiminnan päätavoitteena on antaa alueiden lupaaville nuorille pelaajille lisävirikkeitä futsalpelaajan polulla etenemiseksi sekä mahdollisuus kehittyä laadukkaassa valmennus- ja kilpailuympäristössä. Pelaajakehitystapahtumat ovat myös osa SPL:n pelaajakehitystyötä, jonka tarkoituksena on tunnistaa ja kehittää lahjakkaimpia pelaajia liiton valmennuslinjan mukaisesti tuleviin maajoukkuetoimintoihin. Ikäluokkien 2002–2002 poikapelaajien kohdalla pelaajakehitystapahtumat tulevat toimimaan keväällä 2021 EM-karsintoihin osallistuvan U19-futsalmaajoukkueen pelaajaseuranta ja -kehitystilaisuuksina.

Jalkapallon Huuhkaja- ja Helmaripäivien toimintamallin mukaisesti futsalpelaajien alueellisiin pelaajakehitystapahtumiin tullaan integroimaan kohderyhmänä olevien ikäluokkien seuravalmentajille suunnattua valmentajakoulutusta. Valmentajakoulutuksen päätavoitteena on antaa tapahtumiin osallistuville valmentajille uusia ajatuksia seurojen arkisen valmennustyön kehittämiseen.