Futsalin aluetoiminta -sivun hero-kuva

Futsalin aluetoiminta

Alueelliset pelaajakehitystapahtumat kehittävät pelaajia tuleviin maajoukkuetoimintoihin.

Futsalin aluetoiminta

Alueellinen futsalpelaajakehitystoiminta kaudella 2023–2024

Suomen Palloliiton organisoima nuorten futsalpelaajien alueellinen pelaajakehitystoiminta jatkuu keväällä 2024. Futsalkaudella 2023–2024 alueellisen pelaajakehitystoiminnan ensisijaisina kohderyhminä tulevat olemaan futsalpelaajan polulla etenemisestä kiinnostuneet 2006–2007-syntyneet poikapelaajat sekä 2005–2006-ikäluokkien tyttöpelaajat. Poikien osalta ensisijainen kohderyhmä pysyy samana myös futsalkaudella 2024–2025, tyttöjen painopisteen siirtyessä yhtä ikäluokkaa eteenpäin 2006–2007 syntyneisiin. Edeltävien toimintakausien tapaan tapahtumien organisoinnissa hyödynnetään Palloliiton valitsemia ja organisointitehtäviin sitouttamia alueellisia tukiseuroja.

Leiritapahtumina järjestettävän pelaajakehitystoiminnan päätavoitteena on antaa alueiden lupaaville nuorille pelaajille lisävirikkeitä futsalpelaajan polulla etenemiseksi sekä mahdollisuus kehittyä laadukkaassa valmennus- ja kilpailuympäristössä. Pelaajakehitystapahtumat ovat myös osa SPL:n pelaajakehitystyötä, jonka tarkoituksena on tunnistaa ja kehittää lahjakkaimpia pelaajia liiton valmennuslinjan mukaisesti tuleviin maajoukkuetoimintoihin. Ikäluokkien 2006–2007 poikapelaajien kohdalla pelaajakehitystapahtumat tulevat toimimaan keväällä 2025 EM-karsintoihin osallistuvan U19-poikien futsalmaajoukkueen pelaajaseuranta ja -kehitystilaisuuksina. Tyttöpelaajienkin osalta tapahtumia hyödynnetään U19-tyttöjen futsalmaajoukkueen pelaajaseurannassa.

Alueellisiin pelaajakehitystapahtumiin tullaan myös integroimaan kohderyhmänä olevien ikäluokkien seuravalmentajille suunnattua valmentajakoulutusta. Valmentajakoulutuksen päätavoitteena on tukea tapahtumiin osallistuvia valmentajia seurojen arkisen valmennustyön kehittämiseen. UEFA Futsal B -valmentajalisenssin omaaville valmentajille voidaan myöntää täydennyskoulutustunteja tapahtumiin osallistumisesta.

Alueelliset tapahtumat keväällä 2024

Eteläinen alue:

Lisätietoja Futsalin aluetoiminnasta

Kerkko Huhtanen

U19-poikien futsalmaajoukkueen päävalmentaja, futsalvalmentajakoulutusvastaava (oto), Valtakunnallinen

kerkko.huhtanen@palloliitto.fi

U19-poikien futsalmaajoukkueen valmennus, alueellisen futsalpelaajakehitystoiminnan koordinointi, futsalpelaajien lajiliittopisteytys, futsalvalmentajakoulutuksen kehittäminen ja organisoinnin tukeminen

Jyrki Filppu

Futsalpäällikkö, Valtakunnallinen

jyrki.filppu@palloliitto.fi

Futsalin kokonaisvastuu ja lajikehitys, futsaltyöryhmän esittelijä, kansainväliset yhteydet, futsalmaajoukkuetoiminnan koordinointi

Etkö löytänyt etsimääsi?