Länsi-Suomi

luke2.jpg

Palloliiton valmennuslinja

Yleistä

Huuhkaja- ja Helmaripäivät järjestetään Palloliiton pelaajakehityshenkilöstön ja seurojen yhteistyöllä. Tapahtumiin kutsuttavat seurajoukkueet pelaavat otteluita, joiden ympärillä kehitetään seuravalmentajien osaamista. Valmentajina toimivat seurajoukkueiden valmentajat ja valmennuspäälliköt. Tapahtumien organisointi sekä pelaajatarkkailu järjestetään Palloliiton toimesta.

Huuhkaja- ja Helmaripäivään kutsutaan alueen PSL-, ELL- sekä aluesarjajoukkueet siten, että tasokkaita otteluja järjestetään eritasoisille joukkueille. Lisäksi osaan tapahtumista kutsutaan piirisarjoista potentiaaliset pelaajat ja heidän mukanaan pelaajien omat valmentajat. Ajankohdat valitaan valtakunnallisesti mahdollisimman yhteneväisiksi kilpailukalenterit, koulunkäynti sekä valmennuskeskusten kehittymisen seuranta -tapahtumat huomioiden.

Huuhkaja- ja Helmaripäivissä ottelut kuvataan ja niiden tauoilla sekä päivän päätteeksi järjestetään koulutusta sekä annetaan palautetta päivästä.

Tapahtuman jälkeen jokainen valmentaja tekee päivän teemasta videoleikkeet oman joukkueensa osalta. Seuran valmentaja tai valmennuspäällikkö tarkastaa sisällön, ja videoleikkeet kerätään seuran koulutusmateriaaliksi sekä pelaajien että valmennusosaamisen kehittämiseen.

Käynnistyy loka-marraskuussa

Huuhkaja- ja Helmaripäivät alkavat loka-marraskuun vaihteessa 2016 siten, että pelaajaa kohti tapahtumien maksimimäärä on vuoden aikana neljä. Tytöissä ensin aloittavat ikäluokat 2002–2003 ja pojissa taas tapahtumat alkavat ikäluokasta 2003. Tammikuussa 2017 tulevat mukaan sekä tytöissä että pojissa vuonna 2004–syntyneet. Tyttöjen 2002–ikäluokalle sekä poikien 2003–ikäluokalle järjestetään valtakunnallinen alueturnaus kesäkuussa Eerikkilän Urheiluopistolla. Turnauksen jälkeen ikäluokat tulevat aluevalmennuksen piiriin.

Huuhkaja- ja Helmaripäivät ovat osa suomalaista pelaajapolkua, jotka järjestetään kustannustehokkaina, tiiviinä ja laadukkaina tapahtumina yhdessä seurojen kanssa.

Pelaajien valinnoissa kiinnitetään mm. seuraaviin asioihin huomiota;

Tekninen osaaminen
• Potkutekniikka