Anna joululahjaksi jalkapalloa jokaiselle – Lahjoita Jalkapallo-Säätiölle!

Tee lahjoitus, jolla on konkreettista merkitystä jalkapalloa tai futsalia harrastavan vähävaraisen tai syrjäytymisuhan alla olevan lapsen ja nuoren elämässä. Lahjoitus, joka liikuttaa ympäri vuoden. Anna joululahjaksi jalkapalloa jokaiselle!

NÄIN LAHJOITAT JALKAPALLO-SÄÄTIÖN PERTTI ALAJA -RAHASTOON:

1. Lahjoita haluamasi summa Pertti Alaja -rahaston rahankeräystilille (IBAN): FI56 1521 3000 1034 34, BIC-koodi: NDEAFIHH
  2. Merkitse viestikenttään lahjoittajan nimi
  3. Lataa halutessasi allaolevasta painikkeesta ilmainen kiitoskortti, jonka voit antaa esimerkiksi aineettomana lahjana läheisellesi, mikäli teet lahjoituksen hänen puolestaan.
  4. Mahdollisissa suuremmissa lahjoituksissa otathan yhteyttä Jalkapallo-Säätiön asiamieheen Timo Huttuseen (+358 40 823 5270, [email protected])

Voit ladata tästä itsellesi tulostettavan kiitoskortin lahjoituksesta, mikäli haluat antaa aineettoman lahjan esimerkiksi läheisellesi. Lataa kiitoskortti (PDF) TÄSTÄ!

Miksi lahjoittaa Jalkapallo-Säätiön Pertti Alaja -rahastoon?

Tutkimusten mukaan urheiluharrastus ehkäisee lasten ja nuorten syrjäytymistä. Joukkuelajina jalkapallolla on aivan erityinen rooli lasten ja nuorten osallistamisessa.

Jalkapallo on Suomen harrastetuin laji lähes 140 000 rekisteröidyllä pelaajallaan. Harrastepelaajat, valmentajat ja vapaaehtoiset huomioiden jalkapallo liikuttaa reilusti yli puolta miljoonaa suomalaista viikoittain. Joukossa on heitä, joiden rahat eivät tahdo riittää jalkapallo- tai futsalharrastuksen jatkamiseen. Yhteiskunnan eriarvoistumisen ja koronaviruksen aiheuttamien haasteiden seurauksena yhä useampi perhe tarvitsee taloudellista tukea, jotta lasten ja nuorten jalkapalloharrastus voi jatkua.

Jalkapallo-Säätiö tukee vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallo- ja futsaltoiminnan edistämistä vuonna 2017 perustetusta Pertti Alaja -rahastosta. Vuonna 2021 Jalkapallo-Säätiö jakaa Pertti Alaja -rahastosta avustuksia seurojen tukirahastoille 65 000 euroa. Kaikkiaan Jalkapallo-Säätiö myöntää avustuksia vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallo- tai futsaltoiminnan edistämiseen yhteensä vähintään 100 000 euroa.

- Edesmennyt puheenjohtaja Pertti Alaja toivoi, että Säätiön alaisuuteen perustetaan Pertti Alaja -rahasto. Sen ainoana tehtävänä on tukea seurojen vähävaraisten lasten ja nuorten tukemiseen perustettuja rahastoja. Peruspääoman lisäksi olemme ilahduttavasti saaneet ulkopuolelta erilaisia tukilahjoituksia. Lisäksi Säätiö käyttää vuosittain merkittävästi myös omia varojaan avustuksiin. Jaamme saadut lahjoitusvarat täysimääräisesti avustuksina niitä tarvitseville, sillä Säätiön toiminta on järjestetty siten, että sen hallintopalvelut eivät syö euroakaan avustusvaroja, kertoo Jalkapallo-Säätiön asiamies Timo Huttunen.

Tee lahjoitus, jolla on konkreettista merkitystä! Anna joululahjaksi jalkapalloa jokaiselle!

Rahankeräyksellä kerättävät varat ohjataan Jalkapallo-Säätiön kautta täysimääräisesti Palloliiton jäsenseurojen hallinnoimille tukirahastoille, joiden kautta rahat ohjautuvat edelleen vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten harrastuksen tukemiseen. Rahankeräyslupa on voimassa toistaiseksi koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuunottamatta. Luvan numero RA/2020/850. Myöntäjä: Poliisihallitus.