Kuulun joukkueeseen

KUN MAAILMA ON KIINNI, KUN ARKI KOITTAA.

Kuulun joukkueeseen -kampanjassa nostamme esiin tarinoita joukkueen merkityksestä – pelaajien, valmentajien, vapaaehtoisten ja seurajohdon näkökulmista.

Pelikaverit sekä joukkuetta luotsaavat valmentajat ja muut taustahenkilöt muodostavat tiiviin ryhmän, jonka kautta pelaaja voi kokea kuuluvuuden tunnetta, onnistumisen kokemuksia ja saada turvallisen ympäristön kasvulleen.

Tällä hetkellä seurat ympäri Suomen pyrkivät turvaamaan olemassaolonsa myös epidemian jälkeisenä aikana. Seuran muodostavat joukkueet, jotka keräävät viikoittain yhteen yli 500 000 suomalaista – siis lähes 10 prosenttia koko väestöstämme. On selvää, että joukkueiden merkitys arjessamme on merkittävä niin yksilö-, yhteisö- kuin yhteiskunnallisellakin tasolla.

Henkilön Helmarit (@helmaritfi) jakama julkaisu

Kuulun joukkueeseen blogi:

Jalkapallo selviää, koska seuratoiminta on merkityksellistä

Pidin joskus Pallo-Iirojen slogania "vauvasta vaariin" laimeana. Olin pahasti väärässä. Sehän on juuri sitä mitä urheiluseurat voivat parhaillaan ihmiselle tarjota. Jalkapallo on selvinnyt sodista, vitsauksista ja selviää myös tästä viruksesta, koska se on onnistunut luomaan ihmisille merkityksiä.

Juho Suoramaa
Kilpailupäällikkö (edustusjoukkue)
Pallo-Iirot

Lue: https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/kuulun-joukkueeseen-blogi-jalkapallo-selviaa-koska-seuratoiminta-merkityksellista

Jalkapallo ei pysähdy koskaan

Tämä parin kuukauden tauko on tarjonnut harvinaisen mahdollisuuden ottaa etäisyyttä, katsoa asioita eri kulmista. Seuraan mielenkiinnolla, miten laji muuttuu, kun toiminta jatkuu. Uusia tuulia voi odottaa kaikilla pelin osa-alueilla – jos lajiväki on vain onnistunut käyttämään aikaa hyväksi. Vaatii ammattitaitoa toimia, kun toiminta on seis.

Eero Laurila
Espoon Palloseuran edustusjoukkueen apuvalmentaja
ja 09-syntyneiden ikäluokkavastaava

Lue: https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/kuulun-joukkueeseen-blogi-jalkapallo-ei-pysahdy-koskaan

Aito ilo, innostus ja kohtaaminen ovat seuratoiminnan sydän

Jos johonkin voin luottaa tässä vallitsevassa tilanteessa, niin siihen, että jalkapallo ja sen kautta opitut taidot ovat kasvattaneet minusta ja pelaajistani sellaisia, että he selviävät näistä haasteista varmasti. Taito onnistua, epäonnistua, iloita omasta ja muiden puolesta, selvitä vastoinkäymisistä ja yrittää uudelleen ovat varmasti kehittyneet niin, että tästä selviämme ylös voittajina.

Siiri Lilja
Musan Salaman juniorivalmentaja
Luokanopettaja

Lue: https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/kuulun-joukkueeseen-blogi-aito-ilo-innostus-ja-kohtaaminen-ovat-seuratoiminnan

Valmentajan ensimmäisiä tehtäviä on syttyä itse

Tärkeä tehtävämme valmentajina on myös opettaa pelaajillemme työnteon merkitystä. Vielä tarkemmin, yhdessä tehdyn työn, merkitystä. Yhteistyön merkitys korostuu jalkapallossa jatkuvasti kentällä ja kentän ulkopuolella.

Severi Vielma
JJK 06 joukkueen valmentaja

Lue: https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/kuulun-joukkueeseen-blogi-valmentajan-ensimmaisia-tehtavia-syttya-itse

Kun peli on viety pois

Odotan sitä hetkeä, kun pallo menee taas maaliin ja voin tuulettaa yhdessä pelaajien kanssa, sitä hetkeä, kun tuomari viheltää pilliin ja peli voi taas alkaa.

Santeri Piirainen
Imatran Palloseura