Futsalikonit

Suomalaisen futsalin kunniagalleria.

Futsalikonit

Futsal Hall Of Fame - Futsalikonit

Suomalaisen futsalin kunniagalleria, Futsal Hall of Fame perustettiin vuonna 2018, kun futsalia oli pelattu Suomessa 20 vuotta ja suomalaista futsalia haluttiin juhlistaa. Suomen Palloliiton Respect -työryhmä esittää liittohallitukselle valittavaksi Futsal Hall of Famin jäsenet.

Kunniagalleriaan voidaan valita suomalaisen futsalin hyväksi tehdystä työstä ansioituneita pelaajia, valmentajia, erotuomareita, järjestö- ja seurajohtajia tai muita futsalin parissa toimineita henkilöitä. Henkilö voi päästä kunniatauluun lopetettuaan aktiiviuran vähintään kolme vuotta sitten, jollei poikkeuksellisista syistä muuta johdu.

Futsal Hall of Fame – futsalikonit valintavuosittain luetteloituina (nämä ensimmäiset numerojärjestyksessä ja meriittiselityksin, myöhemmät aakkosissa)

2018

1. Pertti ALAJA, toi futsalin Suomeen – alku 1994, ollut FIFAn futsalvaliokunnan jäsen

2. Risto SALMI, maajoukkuepelaaja 2000 - 2013, ensimmäisenä 100 maaottelua – nro 2 pitkäaikainen pelinumero maajoukkueessa