Keski-Suomen piiri

Joukkueenjohtajakoulutus

Koulutuksen sisältö

Suomen Palloliiton toimintastrategian v.2013–2016 yksi viidestä liittotason painopistealueesta on ”Johtajuus ja hyvä hallintotapa”.

Palloliitto ja piirit aloittavat osana uuden strategiakauden seurakehitystoimenpiteitä keväällä 2010 valtakunnallisen konseptin mukaisen joukkueenjohtaja­koulutuksen, jonka tavoitteena on kehittää joukkueenjohtajien osaamista osana seuran toimintaa. Koulutus toteutetaan piirikohtaisena.

Joukkueenjohtajakoulutus antaa perustietoa jalkapalloperheestä, seura­toiminnasta sekä joukkueen toiminnasta ja johtamisesta. Joukkueenjohtaja­koulutuksen kesto on vähintään 3 tuntia. Sisältöjä ovat muun muassa:

• toimintaympäristön jäsentäminen ja käsitteistö
  • joukkue osana seuraa
  • toimintaa koskevat säädökset, määräykset ja hyvät toimintatavat
  • joukkueenjohtajan tehtävät ja vuorovaikutustaidot
  • toiminnan suunnitelmallisuus

Joukkueenjohtajakoulutus tuo mukanaan uutta ajattelua ja käsitteistöä. Toimintatavat pohjautuvat seuratoiminnan hyvän hallintotavan periaatteille. Yksi koulutuksen tärkeimmistä viesteistä on joukkueen­johtajan tehtävän merkityksen nostaminen seurassa. Uuden materiaalin ja koulutuksen käyttöönoton yhteydessä syntyy varmasti (ja toivottavasti) ajatuksia. Kokemuksia ja kommentteja otetaan ilolla vastaan, sillä koulutusta kehitetään ja päivitetään palautteen perusteella säännöllisin väliajoin.
Kurssin hinta 25 euroa (v. 2016)

Seuraava koulutus 15.3.2016 Jyväskylä.

Seuran hyvä hallintotapa -opas

Joukkueenjohtajakoulutuksen materiaali