Futsalin aluetoiminta

Alueelliset pelaajakehitystapahtumat kehittävät pelaajia tuleviin maajoukkuetoimintoihin.

Futsalin aluetoiminta

Alueellinen futsalpelaajakehitystoiminta kausilla 2021-2022 ja 2022-2023.

Suomen Palloliitto käynnistää uudelleen Covid-pandemian aikakaudella pysähdyksissä ollutta nuorten futsalpelaajien alueellistaa pelaajakehitystoimintaa kesän 2022 aikana. Alueellisten pelaajakehitystapahtumien ensisijaisina kohderyhminä tulevat olemaan kuluvan ja tulevan futsalkauden 2022–2023 ajan futsalpelaajan polulla etenemisestä kiinnostuneet 2004–2005-syntyneet poikapelaajat sekä 2004–2005-ikäluokkien tyttöpelaajat. Edeltävän toimintakauden tapaan tapahtumien organisoinnissa hyödynnetään Palloliiton valitsemia ja ostopalvelusopimuksella organisointitehtäviin sitouttamia alueellisia tukiseuroja.

Leiritapahtumina järjestettävän pelaajakehitystoiminnan päätavoitteena on antaa alueiden lupaaville nuorille pelaajille lisävirikkeitä futsalpelaajan polulla etenemiseksi sekä mahdollisuus kehittyä laadukkaassa valmennus- ja kilpailuympäristössä. Pelaajakehitystapahtumat ovat myös osa SPL:n pelaajakehitystyötä, jonka tarkoituksena on tunnistaa ja kehittää lahjakkaimpia pelaajia liiton valmennuslinjan mukaisesti tuleviin maajoukkuetoimintoihin. Ikäluokkien 2004–2005 poikapelaajien kohdalla pelaajakehitystapahtumat tulevat toimimaan keväällä 2023 EM-karsintoihin osallistuvan U19-futsalmaajoukkueen pelaajaseuranta ja -kehitystilaisuuksina.

Alueellisiin pelaajakehitystapahtumiin tullaan myös integroimaan kohderyhmänä olevien ikäluokkien seuravalmentajille suunnattua valmentajakoulutusta. Valmentajakoulutuksen päätavoitteena on tukea tapahtumiin osallistuvia valmentajia seurojen arkisen valmennustyön kehittämiseen. UEFA Futsal B -valmentajalisenssin omaaville valmentajille voidaan myöntää täydennyskoulutustunteja tapahtumiin osallistumisesta.

Lisätietoja Futsalin aluetoiminnasta

Valtakunnallinen

Kerkko Huhtanen

U19-poikien futsalmaajoukkueen päävalmentaja, futsalvalmentajakoulutusvastaava (oto), Valtakunnallinen