Yli 1000 maaottelun mies Gunnar Yliharju täyttää 80 vuotta

• Maajoukkueet

Suomalaisen jalkapallon ja etenkin maajoukkuejalkapallon todellinen legenda Gunnar Yliharju juhlii tänään 2.10.2020 merkkipäivää, kun täyteen tulee 80 vuotta.

Huoltajan tehtäviin maajoukkueympyröissä Palloliitossa jo vuonna 1969 ensi kertaa tarttunut Yliharju on kerännyt tililleen hurjat yli 1000 miesten, nuorten ja poikien maaottelua työtehtävissä.

Yliharjun arvostus ennen kaikkea pelaajien keskuudessa on aina ollut erittäin korkealla ja koko jalkapalloyhteisön arvostuksesta kertoo Captain’s Ball -palkinto jo vuonna 2006 ja myöhemmin valinta myös suomalaisen jalkapallon Hall of Fameen.

Vaikka huoltajan tehtävät ovat vähitellen jääneet vähemmälle, on niin Huuhkajilla kuin kaikilla muillakin maajoukkueilla ollut edelleen merkittävä henkinen huoltaja säännöllisesti katsomon puolella – mies joka on nähnyt aitiopaikalta suomalaista maajoukkuejalkapalloa yli puoli vuosisataa ja ollut itse elimellinen osa sitä.

Palloliitto toivottaa Gunnar Yliharjulle onnea merkkipäivän johdosta.

• Huuhkajat