VR ja Palloliitto yhteistyöhön

VR ja Suomen Palloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka kattaa vuodet 2020-21. Sopimuksen keskeinen tavoite on suomalaisen jalkapalloperheen entistä ympäristöystävällisempi liikkuminen paikkakunnalta toiselle.

Juna on erittäin ympäristöystävällinen liikkumisväline ja VR:llä kattava liikennöintiverkosto Suomessa. Yhteistyösopimuksen kautta pyritään ohjaamaan suomalaisen jalkapalloperheen jäseniä – niin joukkueita kuin kannattajiakin – entistä vahvemmin junaliikenteen käyttäjiksi.

VR tarjoaa toimivia vaihtoehtoja niin joukkueille kuin faneillekin pidemmille ottelumatkoille ja myös lyhyempiä harjoitusmatkoja on monin paikoin kätevä mahdollisuus tehdä lähiliikennettä käyttämällä.

- Konkreettinen ja näkyvä esimerkki VR:n palveluiden käyttämisessä saadaan suoraan huipulta, sillä Huuhkajat matkaavat ensi kesän EM-lopputurnaukseen kohti Pietaria raiteita pitkin. Juna on erinomainen vaihtoehto monenlaisille turnaus- ja ottelumatkoille. Meille VR:n tavoin ympäristöasiat ovat tärkeitä ja tämän sopimuksen kautta uskomme pystyvämme edistämään niitä mainiolla ja konkreettisella tavalla, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis näkee.

Myös VR:n puolella yhteistyöstä Palloliiton kanssa odotetaan paljon.

- Juna tarjoaa mahdollisuuden liikkua arjen matkat mukavasti ja ympäristöystävällisesti. Yhteistyön tavoitteena on herättää joukkueet ja seurat ajattelemaan, miten he voivat vähentää päästöjä toiminnassaan. Tapahtuman tai pelin fiilikseen voi virittäytyä jo matkalla junassa muiden fanien kanssa, eikä vasta perillä tapahtumapaikalla, kertoo VR:n digitaalisten palveluiden ja markkinoinnin päällikkö Vanessa Lehtinen.

Lisätietoja:
    Suomen Palloliitto, myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis, p.  040 513 6100, [email protected]
    VR, Head of Digital Services & Marketing Vanessa Lehtinen, p. 0400 139 218, [email protected]

Me VR:llä huolehdimme matkustajaliikenteestä rautateillä. Ajamme kaukoliikenteessä noin 300 hiilineutraalia junavuoroa päivittäin. Viime vuonna junissamme tehtiin yhteensä noin 93 miljoonaa matkaa, joista lähes 80 miljoonaa Etelä-Suomen ja pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä. Meitä on yhteensä 2500 ammattilaista mahdollistamassa sujuvia ja huolettomia matkoja asiakkaillemme. Saamme erityisesti kiitosta henkilökuntamme ammattitaidosta ja ystävällisestä palvelusta. Moni valitsee junan myös sen ilmastoystävällisyyden takia. Matkustajaliikenteeseen kuuluu myös bussiyhtiö Pohjolan Liikenne sekä ja ravintola- ja cateringpalveluja tarjoava Avecra. Olemme osa VR-konsernia.

Palloliitto on Suomen suurin urheilun lajiliitto, jonka yli 900 jäsenseurassa on yli 136 000 rekisteröityä jalkapallon ja futsalin pelaajaa. Kaikkiaan jalkapallo liikuttaa säännöllisesti noin puolta miljoonaa suomalaista. Jalkapallon arvo yhteiskunnalle on sosiaalisen sijoitetun pääoman tuottona (SROI) vuositasolla Suomessa yli 1,2 miljardia euroa.

• Palloliitto