Ville Nylund Palloliiton tuotepäälliköksi

Ville Nylund, 35, aloittaa Suomen Palloliitossa kilpailutoiminnan tuotepäällikkönä 17.3.2008. Työsuhde on määräaikainen ja se kestää vuoden 2009 loppuun saakka.
      Kotimaisen kilpailutoiminnan kehittämistä

Nylundin tehtäviin kuuluu kotimaisen kilpailutoiminnan ja sen markkinoinnin kehittäminen yhteistyössä markkinointipäällikön ja kilpailupäällikön kanssa. Työnkuva sisältää miesten ja naisten Suomen Cupin lisäksi Naisten jalkapalloliigan sekä miesten Ykkösen kehitystyön yhdessä seurojen kanssa.

Tradenomin tutkinnon suorittanut Nylund viimeistelee parhaillaan liikunnan ja vapaa-ajan ammattikorkeakoulututkintoa pääaineenaan johtaminen. Pelaajaurallaan Veikkausliigassa Nylund edusti HJK:ta, FC Oulua ja FF Jaroa yhteensä 285 ottelussa. Ykköstä Nylund on pelannut FC 1991:n, FC Oulun ja Klubi 04:n paidassa. Pelaajaurallaan hän saavutti kolme Suomen mestaruutta, neljä Suomen Cupin ja kaksi Liigacupin voittoa.

Nylund pelasi myös vuosien 1996 – 2004 aikana 21 A-maaottelua. Hän edusti myös HJK:ta kuudessa Mestarien liigan ottelussa 1998.

Palloliittoon Nylund siirtyy HJK ry:n toiminnanjohtajan tehtävästä. Nylund on toiminut myös Naisten EURO 2009 – projektissa, jossa hän jatkaa työskentelyään Helsingin kisakeskuksen johtajana yhdessä Samuli Sidensnören kanssa.