Viikonloppuna yksi Naisten Suomen Cupin ottelu

• Jalkapallosarjat

Tuleva viikonloppu on Suomen Cupin osalta melko rauhallinen. Miesten Suomen Cupissa vietetään taukoviikonloppua, mutta lauantaina nähdään yksi Naisten Suomen Cupin ottelu. Kello 12.45 alkaen toisistaan mittaa ottavat Tampereen Ilves sekä Åland United, jotka ratkaisevat ottelussa myös lohkovoiton.

Ilveksellä ja Åland Unitedilla on molemmilla takanaan voitto lohkon kolmannesta joukkueesta Turun Palloseurasta. Käytännössä molemmat joukkueet ovat varmistaneet jo jatkopaikkansa Suomen Cupissa, mutta ottelun panoksena on lohkovoitto. Ahvenanmaalaiset pääsevät siinä mielessä otteluun etulyöntiasemassa, että he ottivat turkulaisista suurinumeroisemman voiton. Tämä tarkoittaa sitä, että jos lauantain ottelu päättyisi tasan, saarelaiset juhlisivat lohkovoittoa. Åland United on haalinut tulevaa kautta varten nimekkäitä vahvistuksia ja Ilveksen lähtijälista on pitkä, mutta tamperelaisia ei pidä silti aliarvioida.

– Uskomme omaan tekemiseemme, ja harjoituspelitkin ovat osoittaneet, että pystymme tällä nuorella joukkueella haastamaan ja menestymään nimekkäämpiä joukkueita vastaan, Ilveksen Johanna Salmijärvi kertoo.

Ahvenanmaalaisten nimekkäässä joukkueessa on yksi tamperelaisille erityisen tuttu nimi. Viime vuonna kapteeninnauhaa kantanut toppari Sanni Ojanen edustaa kaudella 2021 Åland Unitedia.

– Åland Unitedissa on ollut paljon vaihtuvuutta ja siellä on myös uusi valmentaja. Edessä on varmasti fyysinen ja kovatasoinen ottelu. Ja tietysti kun sieltä yksi ex-ilvespelurikin löytyy, niin siinä saadaan varmasti vähän erityistä asetelmaa aikaan, Salmijärvi naurahtaa.

Ojanen kommentoi myös itse tulevaa ottelua vanhaa seuraansa vastaan Åland Unitedin verkkosivuilla.

– Kaikki haluavat tietysti voittaa, joten meillä on tiukka matsi edessämme. Olemme ottaneet joukkueena askeleen eteenpäin viime matsista, ja opimme koko ajan paremmin tuntemaan toisemme ja toistemme henkilökohtaiset ominaisuudet. Jos vain pelaamme joukkueena ja teemme sitä missä olemme hyviä, otamme pisteet kotiin Ahvenanmaalle.

Ottelu alkaa klo 12.45 Pirkkahallilla Tampereella. Koronarajoitusten takia otteluun ei oteta yleisöä, mutta Aamulehti näyttää ottelun tilaajilleen suorana. Ottelun voi katsoa myös ottamalla Aamulehden kokeilujakson 1 euron hintaan.