Viikonloppuna Palloliiton sarjoissa pelataan otteluohjelman mukaan voimassa olevia koronaohjeistuksia noudattaen

Alkavana viikonloppuna Palloliiton sarjat pelataan normaalisti voimassa olevia viranomaismääräyksiä noudattaen. Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmän uudet suositukset ja rajoitukset yleisötilaisuuksiin ja aikuisten harrastustoimintaan astuvat voimaan maanantaina 23. marraskuuta.

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä piti tiedotustilaisuuden perjantaina uusista suosituksista ja rajoituksista koronaepidemian hillitsemiseksi ja hidastamiseksi.

Yleisötilaisuuksien osalta, joihin myös urheilukilpailut rinnastetaan, koronakoordinaatioryhmä linjasi, että sisätiloissa järjestettävien yleisötilaisuuksien enimmäishenkilömäärä tulisi rajoittaa 20 henkeen pääkaupunkiseudulla maanantaista 23. marraskuuta alkaen kolmeksi viikoksi.

Myös aikuisten (yli 20-vuotiaiden) harrastustoiminta kaupunkien hallinnoimissa sisätiloissa joukkue- ja kontaktilajeissa keskeytetään kolmeksi viikoksi. Uudet ohjeistukset tulevat voimaan pääkaupunkiseudun ja HUS:n alueella. Päätökset asiasta tekee Etelä-Suomen aluehallintovirasto.

Rajoitukset eivät koske yksilö- ja ryhmälajien maajoukkuetoimintaa, SM-tason ja I-divisioonan kilpailutoimintaa ja kansainväliselle huipulle tähtäävää ammattimaista harjoittelua. Tässä vaiheessa rajoitukset eivät myöskään koske lasten ja nuorten kilpailutoimintaa.

- Viikonlopun aikana teemme tarkemmat suunnitelmat ja niistä tiedotetaan maanantaina (23.11.), Palloliiton kilpailutoimenjohtaja Pekka Soini kertoo.

-Nyt on tärkeää, että huolehdimme jokainen vastuullisesti ohjeiden noudattamisesta. Muistetaan turvavälit, pestään kädet, käytetään maskia, mennään oireisena testiin ja otetaan koronavilkku käyttöön. Yhdessä voimme voittaa tämän tilanteen, Soini kannustaa.

Voimassa olevat kilpailutoiminnan ohjeistukset:

Futsalin kilpailutoiminnan koronainfo >>

Jalkapallon kilpailutoiminnan koronainfo >>