Viikinkien Baranov: ”Paransimme paljon edellisestä pelistä"

• Jalkapallosarjat

Suomen Cupin lohkovaiheen toiseksi viimeisen pelin tauottua Viikinkien päävalmentaja Alexander Baranov näki Viikinkien pelissä paljon parannusta edelliseen Haka-tappioon verrattuna. Viikingit joutui kuitenkin tunnustamaan JJK:n paremmakseen 1-0-lukemin.

Idän punaiset pystyivät jälleen tasapäiseen peliin sarjatasoa korkeamman vastustajan kanssa ja edellisen pelin puolustusvaikeudet oli taitettu. Kehitettävää jäi toki vielä, erityisesti hyökkäyspäässä.

– Olen melko tyytyväinen. Peli oli nyt ihan erinäköistä kuin Hakaa vastaan. Nyt puolustuksemme piti laadukasta vastustajaa vastaan, ja se oli pelin tärkein tavoitekin. Vastustaja sai sitten yhden vastahyökkäyksen, josta syntyi maali, mutta kokonaisuutena voi olla tyytyväinen, Baranov näki Viikinkien sivujen mukaan.

Hyökkäyspäässä Viikingit ei pystynyt kovin hyvin uhkaamaan JJK:ta, ja siinä Baranov näki yhden suurimmista kehittämisen paikoista.

– Paikkojen määrään en ole tyytyväinen. Meiltä puuttui tänään keskityksiä maalille. Kummallakin puoliajalla saatiin vain kaksi kunnon keskitystä, ja se on aivan liian vähän. Liian usein palloa ei pelattu maalille kun olisi ollut mahdollista. Hyökkääjälle peli on hankala, jos maalille ei tule palloja joita voisi voittaa. Olemme opetelleet tätä asiaa nyt vuoden verran, mutta vielä täytyy jatkaa.

Seuraavan kerran Viikingit pelaa muutaman viikon tauon jälkeen lauantaina 10.3. Silloin on edessä cupin lohkovaiheen viimeinen peli ja lohkon jumbopaikan ratkaisu GrIFK:n vieraana.

ISTV esittää Suomen Cupin lohkovaiheen otteluita suorana Ruudussa. Otteluita pääset näkemään tilaamalla Ruutu +:n täältä >>

• FC Viikingit