Vihreä kortti – Pieni teko aikuiselta, suuri asia lapselle

Uudistunut Vihreä kortti on jälleen seurojen ja joukkueiden saatavilla.

Älypuhelimistaan tunnettu Xiaomi toimii jatkossa alle 12-vuotiaiden junioreiden peleissä Vihreän kortin yhteistyökumppanina. Reilua peliä heijastavaa Vihreää korttia on jaettu jo 90-luvun puolivälistä lähtien. Kortti on seuroille käytännöllinen ja helppo tapa vahvistaa toivottua käytöstä ja kannustaa pelaajia.

- Hyvä ilmapiiri on tärkeä osa harrastusta ja Vihreä kortti on erinomainen työkalu sen luomiseen. Haluamme kannustaa seuroja jakamaan Vihreää korttia, koska lapset tarvitsevat kannustusta ja kiitosta, seurakehittäjä Silja Ranta sanoo.

Tavoitteena on, että kaikissa alle 12-vuotiaiden peleissä yksi pelaaja molemmista joukkueista saisi Vihreän Kortin. Ensisijaisesti kortit jakaa Pelinohjaaja joukkueiden loppuhuutojen yhteydessä.

Suositellaan, että pelanneiden joukkueiden edustajat auttavat pelinohjaajaa päättämään, kuka omasta joukkueesta saa Vihreän kortin ja ovat tarvittaessa mukana jakamassa kortteja. Pelinohjaajan on hyvä kertoa, miksi kyseiset pelaajat saavat kortit. Lasten kilpailujen ja turnausten järjestäjillä on tärkeää olla Vihreitä kortteja Pelinohjaajille.

Uudistuneeet Vihreät kortit ovat vapaasti saatavissa omasta seurasta tai Palloliitosta >>

Jaa reilun pelin tunnelmiasi

Vihreän kortin saaneen pelaajan huoltaja voi ilmoittaa pelaajan Vihreän kortin pelaaja -arvontaan, jossa on palkintoina Palloliiton ja Xiaomin tuotteita.

Arvontaan voi osallistua ottamalla kuvan Vihreästä kortista ja julkaisemalla sen Instagramissa tunnisteilla #vihreäkortti ja #fairplay sekä tägäämällä @suomen_palloliitto.

Jaamme kuvia, videoita ja muita toteutuksia Palloliiton sosiaalisen median kanavissa kauden aikana. Arvomme myös kaikkien reilun pelin tunnelmiaan jakaneiden kesken Palloliiton tuotepalkintoja. Arvonnan säännöt löydät täältä. >>

Lue lisää Vihreästä kortista >>