Varkaus toivottelee futsalväen ensimmäistä kertaa vieraaksi itäiseen kolkkaan Suomea

• Futsal

Ensimmäiset Itä-Suomessa järjestettävät futsalin arvokisat järjestetään siis Varkauden liikuntatalolla 23.-24.2.2018 kun U19 SM liigan joukkueet kohtaavat finaaleissa. Tapahtumajärjestelyt on saatu maaliin kahden aktiivisen varkautelaisen futsal aktiivin touhuamana. Kirsi Nummela ja Anu Kangas-Happonen ovat olleet mukana nostamassa itäisen Suomen futsalia tuntemattomuudesta kaksin käsin viime vuosien aikana.

Viikonlopun tapahtumaa odotetaan jo innoilla. ”Halusimme tuoda viikonloppuun pientä hemmottelua joukkueiden toimihenkilöille ja saimme Varkauden kaupungin lähtemään mukaan tapahtuman järjestelyihin ja tarjoamaan illallisen lauantai-iltana.” Myös pelaajille on yhteistyökumppanien kanssa hankittu muistot viikonlopusta kotiin viemisiksi.

”Savolaista vieraanvaraisuutta on tarjolla ja tavoitteena on järjestää positiivisesti mieleen painuva tapahtuma ilolla ja hymy huulessa.” Syksyllä vahvistettiin vielä toimitsijaosaamista erotuomarikurssilla ja kauden mittaan on käyty katsomassa useampaan otteeseen futsalpelejä lähikaupungissa Jyväskylässä ja haettu oppia tapahtumajärjestelyissä. ”Meilläpäin kaikki alle kahdensadan kilometrin päässä olevat tapahtumat ovat lähellä” naureskelevat Anu ja Kirsi.

”Oman joukkueemme WJK:n menestystä on haettu aikaisemmin Tampereelta ja Seinäjoelta juniorisarjojen SM kilpailuista – sinne asti on harva lähtenyt pelejä katsomaan ja kannustamaan poikia.” Kolme vuotta SM finaalien loppuottelussa saa nyt jatkoa ainakin mahdollisuudesta pelata neljän parhaan joukkueen joukossa.
Juniorisarjat eivät ole tavoitteelliselle joukkueelle enää riittäneet, lisäpelejä on haettu miesten kakkosesta parin kauden ajan. Viime kaudella pronssia ja parin viikon päästä ratkeaakin, lähteekö WJK pelaajien Savo Futsal karsimaan kohti ykköstä. Tavoitteenamme ja haaveenamme onkin, että jatkossa nuori savolaispelaaja saa tuen ja valmiiksi tallatun pelaajapolun kohti futsalin huippujoukkueita.

Välierät pelataan lauantaina 23.2. seuraavasti:
16.00 HauPa– WJK
18.30 GFT/U19– KePS