Vapaavuori Olympiakomitean puheenjohtajaksi – Casagrande hallitukseen

Suomen Olympiakomitean syyskokous valitsi 21.11. seuraavalle nelivuotiskaudelle Olympiakomitean uudeksi puheenjohtajaksi Jan Vapaavuoren. Varapuheenjohtajiksi valittiin Susanna Rahkamo ja Sari Multala. Olympiakomitean hallitukseen nousi Suomen Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande.

Casagranden lisäksi hallitukseen valittiin Markku Haapasalmi, Hanna Hartikainen, Tapio Korjus, Katja Mjøsund, Esa Niemi, urheilijaedustajat Mika Poutala ja Anni Vuohijoki, sekä Kansainvälisen Olympiakomitean (KOK) jäsenet Sari Essayah ja Emma Terho. Hallituksen varajäseniksi valittiin Erkka Westerlund ja Kaisa Vikkula

- Olympiakomitea on merkittävä toimija suomalaisessa yhteiskunnassa, ja on kunnia olla mukana edistämässä urheilun ja liikunnan asemaa sekä suomalaisten urheilijoiden mahdollisuuksia tavoitella kansainvälisiä unelmiaan. Kiitän luottamuksesta ja annan laajan kokemukseni seura- ja lajiliittotyöstä kuten myös kansainvälisestä toiminnasta Olympiakomitean käyttöön.

- Tulevaisuuden rahoitushaasteiden yhteydessä on puhuttu paljon urheilun rakenteista ja eri toimijoiden rooleista. Oman Palloliiton organisaatiouudistuksen ollessa loppuvaiheessaan olen vakuuttunut, että koko urheilun kentällä vastaavia uudistuksia on suunniteltava, Casagrande sanoo.

Casagrande, 48, on diplomi-insinööri. Hänellä on pitkä kokemus suomalaisessa urheiluyhteisössä, niin urheilijana kuin toimijana eri rooleissa. Lisäksi hänellä on usean vuoden kansainvälinen kokemus jäsenenä UEFAn eri komiteoissa. Suomen Palloliiton pääsihteerinä hän on toiminut vuodesta 2013, jona aikana Palloliitto on määrätietoisesti toteuttanut valittua strategiaa ja toteuttanut historiansa suurimman organisaatiouudistuksen.

Lue lisää Olympiakomitean tiedotteesta >>