Valmentajat ja taustahenkilöt tulee rekisteröidä Pelipaikassa

• Seuratoiminta

Valmentaja tai taustahenkilö voidaan lisätä ottelupöytäkirjaan ainoastaan, jos hänellä on aktiivinen valmentaja- tai toimihenkilörooli Pelipaikassa.

Aiemmin valmentajat ja muut taustahenkilöt on voitu lisätä Taso-järjestelmässä ottelupöytäkirjaan ilman, että heidät on rekisteröity Pelipaikassa kyseiselle kaudelle valmentajaksi tai muuksi joukkueen toimihenkilöksi. Nyt vuodenvaihteen jälkeen ottelupöytäkirjaan voi lisätä ainoastaan sellaiset henkilöt, joilla on aktiivinen valmentaja- tai toimihenkilörooli Pelipaikassa.

- Palloliiton strategisena tavoitteena on mahdollistaa osaavien ja koulutettujen valmentajien kasvaminen sekä pysyminen seuratoiminnassa. Tämän uudistuksen myötä pystymme yhdessä seurojen kanssa tunnistamaan ajantasaisesti mm. valmentajien koulutustarpeita. Näin ollen pystymme tulevaisuudessa kohdistamaan seuroille ja valmentajille sopivia palveluita sekä kehitystoimenpiteitä entistäkin tehokkaammin, Palloliiton tutkimus- ja kehityspäällikkö Ville-Pekka Inkilä kertoo uudistuksen syistä.

HUOM! Rekisteröinti koskee kaikkia joukkueita ja kilpailuja, kuten pian alkavaa Suomen Cupia.

Rekisteröinti Pelipaikassa on tärkeää tehdä ajoissa valmiiksi, koska valmentajan tietojen pyytäminen voi viedä muutaman päivän, kun hänet rekisteröidään Pelipaikassa ensimmäistä kertaa seuraan.

Toimihenkilörooli on voimassa kalenterivuoden loppuun asti eli samalla tavalla kuin muutkin Pelipaikassa tehtävät rekisteröinnit. Toimihenkilöiden rekisteröinnit tulee siis uudistaa vuosittain, mikä puolestaan varmistaa, että tiedot pysyvät ajan tasalla. Uudistaminen tapahtuu helpoiten nippu-uudistamista  hyödyntäen.

Valmentajien sekä taustahenkilöiden rekisteröinnin ja rekisteröintien uudistamisen lisäksi seurojen tulee päivittää yhteystietonsa Pelipaikassa. Seuran yhteystiedoissa oleva sähköpostiosoite toimii jatkossa sähköisessä viestinnässä seuran virallisena postinsaajana. Ohjeet seuran yhteystietojen päivittämiseen >>

Seura voi rekisteröidä toimihenkilöitä Pelipaikassa tai henkilö voi itse hakea toimihenkilöroolia (jonka seura vahvistaa järjestelmässä). Alta löytyy ohjeita, kuinka toimihenkilöitä rekisteröidään Pelipaikassa.

Ohje kuinka seura lisää uusia toimihenkilöitä >> uusi joukkueen toimihenkilö tai uusi seuran toimihenkilö

Ohje kuinka seura lisää toimihenkilön toisesta roolista >> (tilanteissa, joissa henkilöllä on jo PalloID ja hän toimii toisessa seurassa esim. pelaajana)

Ohje kuinka henkilö itse lisää itselleen valmentajaroolin >>

Ohje kuinka henkilö itse lisää itselleen toimihenkilöroolin >>