Väliaikatietoa seuroille kesän turnausjärjestelyistä

• Jalkapallosarjat

Suomen valtioneuvosto tiedotti keskiviikkona 22. huhtikuuta, että yli 500 henkilön kokoontumiset kielletään heinäkuun loppuun asti.

Suomen Palloliitto selvittää aluehallintoviranomaisten kanssa, miten päätös vaikuttaa jalkapalloseurojen järjestämiin lasten ja nuorten turnauksiin sekä muihin vastaaviin kesätapahtumiin.

Jos lasten ja nuorten pelitoiminta saadaan kesäkuukausina käyntiin, Palloliitto haluaa luoda yhdessä viranomaisten kanssa vastuullisen mallin epidemia-ajan turnausjärjestelyistä seurojen käyttöön.

Mikäli turnausjärjestäjä arvioi, ettei tämänhetkisistä turnausjärjestelyistä (varaukset, muut sopimukset jne.) synny taloudellista uhkaa tai muuta epävarmuutta seuralle, Palloliitto suosittelee, ettei tulevan kesän junioriturnauksia peruta ainakaan kokonaan vielä keskiviikkoiltaisen hallituksen päätöksen perusteella.