Uusitalo osa-aikaiseksi aluevalmentajaksi / Uusitalo valts till deltidsanställd regiontränare

• Maajoukkueet

Palloliiton lännen alueelle, Pohjanmaan seudulle on valittu osa-aikaiseksi aluevalmentajaksi Marko Uusitalo. Työhön kuuluu myös Vaasanseudun akatemian aamuvalmennus. Palkkaus toteutetaan Olympiakomitean tehostamistuella.

Marko Uusitalo har valts till deltidsanställd regiontränare för Bollförbundets västra område med ansvar för Österbotten. Till uppdraget hör också Vasaregionens idrottsakademis morgonträning. Anställningen möjliggörs med stöd av Olympiska Kommittén.

Marko Uusitalo (UEFA A-lisenssi) toimii tällä hetkellä Suomen Palloliiton oto-aluevalmentajana Pohjanmaalla ja tämän tehostamistuen avulla hänen aluevalmennukseen sekä
urheiluakatemiavalmennukseen käytettävä työaikansa lisääntyy. Hän tulee vastaamaan Vaasan seudun urheiluakatemian tehoryhmän aamuvalmennuksesta kolmena aamuna viikossa. Aamuvalmennusta tehdään tiiviissä yhteistyössä akatemian yhteistyökoulujen ja seurojen sekä Palloliiton maajoukkuevalmennuksen kanssa.

Aluevalmentajan toimenkuvassaan Uusitalo tulee tukemaan Pohjanmaan seudun seurojen pelaajien ja valmentajien arjen kehittymistä, sekä tarkkailemaan maajoukkuetoimintaan 14-18-vuotiaita pelaajia muun muassa alueleireillä, Helmaritoiminnassa sekä seurakäynneillä ja -otteluissa.

* * *

Marko Uusitalo (UEFA A-licens) fungerar i dagsläget som Finlands Bollförbunds tränare vid sidan om sitt jobb och genom den här finansieringen från Olympiska Kommittén har han möljlighet att använda mer tid för regiontränarskapet och akademiträningen. Han kommer att ansvara för Vasaregionens idrottsakademis morgonträningar tre gånger i veckan för en av landslagtränarna vald specialgrupp. Morgonträningen förverkligas i samarbete med idrottsakademins samarbetsskolor, föreningar och Bollförbundets landslagstränare.

I uppgiften som regiontränare kommer Uusitalo att stöda och utveckla föreningarna och jobba med de mest talangfulla spelarna i Österbotten. Han har också ansvar för spelaruppföljning till landslagsverksamheten för 14-18 åringar på bl.a. regionläger, Helmariverksamhet och under föreningsbesök och matcher.

​Lisätietoja / För mer info:
- Palloliitto / Bollförbundet, huippu-jalkapallopäällikkö Marianne Miettinen, puh./tel. 044 783 1361
- Vaasanseudun Urheiluakatemia / Vasaregionens Idrottsakademi, toiminnanjohtaja / verksamhetsledare Mikaela Ingberg, puh./tel. 050 535 5494

• tytöt