Urheilutoimittajat valitsivat Jukka Kytölän neljännen kerran peräkkäin vuoden futsalpelaajaksi

• Futsal

Urheilutoimittajat valitsivat Jukka Kytölän vuoden 2020 futsalinpelaajaksi. Pandemian vaivaamana vuonna Jukka on onnistunut panostamaan lajiinsa niin seurajoukkueissa KaDyssa ja Mantovassa kuin Suomen futsalmaajoukkueessakin.

Jukka Kytölä oli otettu saamastaan tunnustuksesta.

- Taisi tosiaan olla neljännen kerran peräkkäin tämä sama valinta, Kytölä toteaa Kampuksen Dynamon nettisivuilla.

Maajoukkuemiestä jäi harmittamaan kesken jäänyt kausi kivikovassa Italian pääsarjassa.

- Vuosi oli koronan takia tietenkin poikkeuksellinen. Se alkoi osaltani Mantovassa Serie A:ta pelaten, ja juuri kun olimme päässeet "liitoon" kolmen ottelun voittoputkessa, kausi keskeytyi. Se harmitti paljon, sillä edessämme olisi ollut mahtava cupin lopputurnaus sekä liigassa hyvin suurella todennäköisyydellä pudotuspelit, Kytölä pohti.

- Kevään ja kesän ajalle tuli noin neljän kuukauden omatoimijakso, jonka aikana treenasin paljon veljeni Mikon kanssa. Täksi kaudeksi päätin jäädä Suomeen ja KaDyyn, jossa olemmekin treenanneet hyvällä intensiteetillä elokuun alusta alkaen. Tuloksetkin ovat olleet toistaiseksi kohtalaisen hyviä, mutta matka on vielä kesken.

- Kaiken kaikkiaan olen yrittänyt pitää tämänkin poikkeusvuoden aikana oman intohimoni ja lajille omistautumiseni aina korkealla tasolla joukkueesta, ympäristöstä, omasta roolista, fyysisestä kunnosta tai palkasta huolimatta. Ammattimaisuus on tietyllä tapaa jäänyt minulle elämäntavaksi. Haluan tietenkin kiittää valinnasta valmentajia sekä joukkuekavereitani niin Mantovassa kuin KaDyssa, maajoukkuepelaaja päättää pohdintansa KaDyn kotisivuilla.

>> Urheilutoimittajien liiton uutinen

>> Kampuksen Dynamon uutinen ja Kytölän haastattelu