Urheilutoimittajain liitto valitsi Jukka Kytölä vuoden 2021 futsalpelaajaksi – ”Hän on yksi parhaista pelaajista, jota olen koskaan valmentanut”

• Futsal

Urheilutoimittajain liitto on jo vuodesta 1946 lähtien valinnut lajien parhaita urheilijoita. Vuoden 2021 futsalpelaaksi valittiin maajoukkuetähti Jukka Kytölä. Valinta oli Kytölälle jo viides perättäinen. Futsalmaajoukkueen päävalmentaja Mićo Martićin mukaan Jukka Kytölä on hyvin poikkeuksellinen pelaaja.

Urheilutoimittajainliitto valitsi Jukka Kytölän jo viidettä kertaa perättäin vuoden futsalpelaajaksi. Kampuksen Dynamoa seurajoukkuetasolla edustava Kytölä kuuluu myös Suomen futsalmaajoukkueen kantaviin voimiin. Futsalmaajoukkueen päävalmentaja Mićo Martić ei ole yllättynyt Kytölän valinnasta vuoden pelaajaksi. Hänen mukaansa Kytölä on yksi parhaista pelaajista, joita hän on koskaan valmentanut.

– Yksi hänen parhaita ominaisuuksiaan on kyky ymmärtää ja lukea peliä tavalla, johon vain todelliset tähtipelaajat pystyvät. Tämän vuoksi hän on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Jukka Kytölä on yksi parhaista pelaajista, joita olen koskaan valmentanut, Martić kertoo.

Kytölä on yksi niistä pelaajista, jolta odotetaan paljon myös EM-kisanäyttämöillä 20. tammikuuta alkaen. Martićin mukaan Kytölä on yksi futsalmaajoukkueen tärkeimmistä pelaajista ja juuri sellainen pelaaja, jonka jokainen valmentaja kokoonpanoonsa haluaa.

– Jukka Kytölä on sellainen pelaaja, jonka jokainen valmentaja haluaa joukkueeseensa. Hän on kentällä johtaja. Hän on loistava universal-pelaaja, sillä hän on vahva sekä hyökkäys- että puolustussuuntaan.

Kytölän pelillisten ominaisuuksien lisäksi Martić korostaa, että Kytölä asenne ja intohimo futsalia kohtaan tekevät hänestä poikkeuksellisen pelaajan.

– Hänen intohimonsa lajia kohtaan on suunnaton. Uskon, että se on lopulta syy sille, että hän on huippupelaaja.

Onnea valinnasta, Jukka Kytölä!

• futsal
  • Futsalmaajoukkue