UPM kannustaa Suomen ja Uruguayn U17-tyttöjen maajoukkueita MM-kisoissa

• Maajoukkueet

UPM tukee Suomen ja Uruguayn maajoukkueita FIFA:n alle 17-vuotiaiden tyttöjen maailmanmestaruuskilpailuissa Uruguayssa 13.11.-1.12.2018.

Suomi pelaa ensimmäistä kertaa MM-kisoissa tässä ikäluokassa, kun taas Uruguay on mukana toista kertaa. UPM on toimintojensa kautta vahvasti läsnä molemmissa maissa.

"Urheilussa, kuten liiketoiminnassakin, maailmanluokassa kilpaileminen vaatii sitoutumista, ammattimaisuutta ja hyvää tiimipeliä. Haluamme kannustaa uutta pelaajasukupolvea ja uskomme, että heidän asenteensa ja reilun pelin henki toimivat rohkaisevana esimerkkinä myös muille", sanoo UPM:n sidosryhmäjohtaja Pirkko Harrela.

"MM-kisat on Suomen joukkueelle upea mahdollisuus ja osoitus siitä, miten rohkea ja pitkäjänteinen työ johtaa hienoihin tuloksiin, kun koko joukkue on sitoutunut yhteiseen tavoitteeseen. Olemme todella ylpeitä siitä, että UPM:n kaltainen yhtiö, joka panostaa vastuulliseen ja kestävämpään tulevaisuuteen, on sitoutunut tukemaan Suomea ja uskoo mahdollisuuksiimme aivan kuten itsekin uskomme", iloitsee Suomen maalivahti Emma Immonen.

"On suuri kunnia, että UPM luottaa Uruguayn jalkapalloliiton työhön reilujen arvojen edistämiseksi urheilun voimin ja tukee näitä nuoria pelaajia, jotka MM-kisojen lisäksi edustavat myös tulevaisuuttamme. Naisten osallistumisella on suuri merkitys yhteiskunnassa, joka tekee jatkuvasti töitä tasa-arvon ja yhtäläisten mahdollisuuksien edistämiseksi, ja olemme kiitollisia sille saamastamme tuesta", sanoo Uruguayn jalkapalloliiton edustaja Victoria Díaz.

Sekä Suomi että Uruguay ottelevat A-lohkossa, ja kohtaavat toisensa 20.11.2018 Maldonadossa.

FIFA:n U17 2018 ovat ensimmäiset MM-kisat, jotka maassa pidetään sitten vuoden 1930. Mestaruudesta pelaa yhteensä 16 joukkuetta.

Lisätietoja antaa:
Saara Tahvanainen, Vice President, UPM Stakeholder Relations, tel. +358 40 589 0223

Suomen ottelut MM-kisojen alkulohkossa A (Suomen aikaa):

13.11. klo 21.00 Uusi-Seelanti – Suomi
16.11. klo 21.00 Suomi – Ghana
20.11. klo 22.00 Suomi – Uruguay

Yle näyttää Suomen alkulohkon ottelut suorana.

FIFAn MM-kisasivut >>

Suomen alle 17-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue Uruguayn MM-kisoihin julkaistaan torstaina 25.10.

• T2001
  • Pikkuhelmarit