UEFAn puheenjohtaja Čeferin lainasi Pertti Alajaa

UEFAn puheenjohtaja Aleksander Čeferin puhui maanantaina Bratislavassa UEFAn 42. kongressissa.

Puheenjohtaja Čeferin käsitteli laajalti jalkapallon tilaa nykymaailmassa ja ennen kaikkea UEFAn roolia kehityksessä sekä itse lajin että sen ympäristön osalta.

Puheensa lopussa puheenjohtaja Čeferin muisteli Suomen Palloliiton edesmenneen puheenjohtajan Pertti Alajan sanoja kevään 2017 kongressissa Helsingissä ja lainasi niitä edelleen yhtä ajankohtaisina.

- Jalkapallo on humaani laji, se siirtää esteitä, yhdistää ihmisiä ja on loppumaton ilon tarina, Čeferin lainasi ja jatkoi:

- Maailmassa joka näyttää haluavan pystyttää muureja meidän pitää puolustaa kaunista peliämme – jalkapalloa sellaisena kuin me sen tunnemme ja jollaisena sitä rakastamme.

Lisää UEFAn puheenjohtajan ajankohtaisia mietteitä >>

• Palloliitto