UEFA-valmentajakoulutusta 27.5. harjoituskuormasta ja loukkaantumista huipputasolla

• Seuratoiminta

Palloliiton valmentajien verkkokoulutukset jatkuvat ensi keskiviikkona 27. toukokuuta UEFA-lisenssivalmentajille suunnatulla koulutuksella.

*** Päivitetty 25.5. - koulutus myös UEFA Futsal B -valmentajille ja ilmoittautumisaikaa jatkettu 26.5. asti.

Koulutuksen aiheena ensi keskiviikkona on huipputason pelaajien harjoituskuorma ja sen vaikutukset loukkaantumisiin. Koulutuksen vetää PhD, Prof Hassane Zouhal ja koulutuskielenä on englanti.

- Useat tutkimukset ovat nostaneet esille jatkuvasti kasvavat kovan intensiteetin suoritusten vaatimukset nykyaikaisessa ammattijalkapalloilussa. Spurttimatkan yhteispituus on kasvanut noin 35 prosenttia seitsemän vuoden tarkastelujaksolla, Zouhal taustoittaa.

Tällä on Zouhalin mukaan myös selkeät seuraukset ja harjoituskuorman jatkuva seuraaminen on yhä tärkeämpää.

- Lajin intensiivisen fyysisen luonteen myötä on raportoitu myös runsaasti loukkaantumisia laajassa joukossa ammattilaisjoukkueita. Harjoituskuorman seuranta päivittäistasoilla on nykyään normaali käytäntö, jotta pystytään mittaamaan sopiva ”annos” kuormaa hyödyn maksimoimiseksi ja loukkaantumisriskin minimoimiseksi.

Koulutus ensi keskiviikkona alkaa totuttuun tapaan kello 15.00 ja kestää noin kaksi tuntia. Koulutus on suunnattu ainoastaan UEFA B-, UEFA A-, UEFA pro ja UEFA Futsal B -lisenssivalmentajille ja vaatii ennakkoilmoittautumisen viimeistään tiistaina 26.5.

Lisätiedot koulutuksesta, ilmoittautumisesta ja ennakkotehtävästä >>

• Valmentajat