UEFA Super Cupilla 2021 Suomen ohella kolme muuta hakijaa

Suomen Palloliitto ilmoitti jo aiemmin hakevansa UEFA Super Cupin järjestämistä vuonna 2021 ja UEFA on nyt julkistanut kiinnostuksensa ilmaisseet järjestäjäkandidaatit kokonaisuudessaan.

Kaikkiaan vuoden 2021 UEFA:n seurajoukkuekilpailujen finaaleita hakee alustavasti 11 kansallista liittoa. Näistä neljä hakemusta koskee Super Cupia.

Tässä vaiheessa kyse on vielä virallisesta kiinnostuksen osoituksesta, eivätkä hakemukset ole vielä sitovia. Lopulliset hakemukset tulee toimittaa UEFA:lle 15.2.2019 mennessä ja päätökset vuoden 2021 finaalien järjestäjistä tehdään touko- tai kesäkuussa 2019.

- Nyt tiedämme keiden kanssa kilpailemme. Helsingin kaupungin kanssa olemme hyvässä yhteistyössä työstäneet hakuprosessia osaltamme jo pitkään ja jatkamme nyt varsinaisen hakemuksen valmistelua, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande toteaa.

UEFA Super Cupin 2021 järjestämisestä kiinnostuksensa ilmaisseet kansalliset liitot:
    Pohjois-Irlanti (National Football Stadium Windsor Park, Belfast)
    Suomi (Olympiastadion, Helsinki)
    Ukraina (OSK Metalist, Harkova)
    Valko-Venäjä (Dinamo Stadium, Minsk)

• Palloliitto