UEFA Study Group viikonloppuna Eerikkilässä

• Seuratoiminta

Palloliitto isännöi viikonlopun aikana UEFAn Study group scheme -ohjelmaan kuuluvaa maalivahtivalmentajakouluttajien seminaaria.

Eerikkilässä järjestettävässä koulutuksessa on mukana Färsaarten, Viron, Venäjän, Tšekin, Norjan ja Islannin maalivahtivalmentajien kouluttajia. UEFAn kouluttajat skotlantilainen Patrick Bonner ja norjalainen Jan-Erik Stinessen toimivat seminaarin vetäjinä.

Eerikkilässä järjestettävä seminaari on toinen laatuaan ja kaiken kaikkiaan UEFA järjestää kuluvan ja ensi vuoden kahdeksan seminaaria, joihin tulee osallistumaan kaikkien UEFAn jäsenmaiden maalivahtiasiantuntijat. Seminaarien tavoitteena on vahvistaa kouluttajien osaamista sekä luoda eri maihin selkeä UEFAn lisensseihin perustuva maalivahtivalmentajien koulutuspolku.

Seminaari järjestään Palloliiton Maalivahtivalmentajien C-koulutuksen yhteydessä, joten suomalaiset kouluttajat ja koulutukseen osallistuvat valmentajat ovat mukana seminaarissa. Antti Niemen ja Kari Laukkasen johtamat Palloliiton alueelliset maalivahtikouluttajat työskentelevät yhdessä eri maiden edustajien kanssa erilaisissa ryhmätöissä. Koulutukseen osallistuvat valmentajat toimivat ikään tarkkailtavina ryhminä koulutuksensa aikana ja he saavat myös palautetta ulkomaisilta seminaariosallistujilta.

UEFA Study Group Scheme ohjelman on ollut käynnissä vuodesta 2008 alkaen. Lisätietoja UEFAn SGS ohjelmasta >>

• Valmentajat
  • Valmentajakoulutus