UEFA siirtää Mestareiden liigan loppuottelun pois Venäjältä – "Ainut oikea ratkaisu"

Euroopan jalkapalloliitto UEFA:n hallitus päätti perjantaina ylimääräisessä kokouksessaan siirtää Mestareiden liigan loppuottelun pois Pietarista. Ottelun uusi pelipaikka on Stade de France Saint-Denis'ssä Ranskassa.

UEFA jakaa kansainvälisen yhteisön huolen Euroopan turvallisuustilanteesta ja tuomitsee jyrkästi Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan. Euroopan jalkapalloliitto kertoo seisovansa ukrainalaisen jalkapalloyhteisön tukena. Lue lisää >>

Palloliitto on tyytyväinen UEFA:n hallituksen päätökseen.

- Tämä oli ainut oikea ratkaisu. Olemme olleet UEFA:an aktiivisesti yhteydessä asian tiimoilta. Eurooppalainen jalkapalloyhteisö seisoo yhtenäisenä. Tuomitsemme Venäjän järkyttävät sotatoimet Ukrainassa yksimielisesti. Palloliitto tukee UEFA:n päätöstä ja mahdollisia muita jatkotoimenpiteitä. Ajatuksemme ovat ukrainalaisten luona. Eurooppalainen demokratia on uhattuna ja urheilumaailman tulee tehdä kaikkensa sen puolesta, Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahti sanoo.

UEFA päätti perjantaina myös, että ukrainalaiset sekä venäläiset maa- ja seurajoukkueet pelaavat toistaiseksi ottelunsa UEFA:n kilpailuissa neutraaleilla ottelupaikoilla.

Decisions from today’s extraordinary UEFA Executive Committee meeting (UEFA.com) >>