UEFA Pyrotechnics Masterclass ensimmäisenä Suomessa

• Seuratoiminta

Euroopan jalkapalloliiton UEFA:n ensimmäinen Pyrotechics Masterclass –seminaari järjestetään Helsingissä 26. – 27.3.

Kyse on UEFA:n kaikille jäsenliitoilleen järjestämästä seminaarista koskien jalkapallo-otteluiden katsomoissa valitettavan yleistä pyrotekniikan käyttöä sekä siihen liittyviä turvallisuusriskejä ja niiden ehkäisemistä. Seminaari järjestetään ensimmäisenä Suomessa, joten kyseessä on pilottitapahtuma.

Mukana tapahtumassa on kaikkiaan 118 osallistujaa hyvin laaja-alaisesti seuratoimijoista poliisin ja muiden instituutioiden edustajiin. Tämän lisäksi tapahtumassa on mukana UEFA:n 10 hengen moderaattori ja järjestelyryhmä.

Seminaari alkoi maanantaiaamuna ja jatkuu aina myöhään tiistai-iltapäivään saakka.

• Palloliitto