UEFA päätti vuoden 2021 maajoukkuekilpailujen pelipäivistä

• Maajoukkueet

Euroopan jalkapalloliitto UEFA:n hallitus päätti torstaina vuoden 2021 miesten maaotteluiden pelipäivistä. Merkittävin muutos on maaliskuun ja syyskuun 2021 kansainvälisten ikkunoiden pidentäminen käsittämään kolme ottelua.

Kuluvana vuonna maaliskuun kansainväliset ottelupäivät samoin kuin kesän EM-lopputurnaus siirtyivät koronatilanteen takia ja jo tänä syksynä pelataan kolmea ottelua yhdessä ikkunassa. Samoin toimitaan 22.-31.3.2021 että 30.8.-8.9.2021 ikkunoissa, minkä jälkeen on tarkoitus palata normaaliin käytäntöön, jossa yhdessä ikkunassa pelataan kaksi ottelua.

Samalla vahvistettiin myös EM-lopputurnauksen valmistavien maaotteluiden ikkuna, joka on 31.5.-8.6.2021.

Aikataulut vaativat vielä kansainvälisen jalkapalloliiton FIFA:n vahvistuksen.

Samalla UEFA:n hallitus päätti jatkaa viiden vaihtopelaajan käyttöoikeutta kansainvälisissä otteluissa kauden 2020-21 loppuun saakka. Kokoonpanoon saa nimetä 23 pelaajaa, mikä on jo nyt käytäntönä. Tämä päätös koskee myös naisten EM-karsintaa ja naisten Mestarien liigaa.

• Huuhkajat